maandag 22 mei 2006

Eurovisie songfestival

Al jaren kijk ik niet meer naar het Eurovisie songfestival. Het met politiek correcte gedrag en vriendjes politiek doordrenkte verkiezing van mooiste leukste raarste liedjes van Europeese bodem is al lang niet leuk meer. Was het vroeger nog wel eens spannend welk liedje zou gaan winnen, de laatste jaren is het steeds meer het terrein geworden van landen die elkaar de meeste punten geven zodat zij op goede voet met elkaar verder kunnen gaan. Toen ik zaterdag langs dit festijn zapte zag ik toevallig de band waar onze nationale trots Trebble zo blij mee was dat zij in de voorronde na moesten zodat zij een betere kans hadden om de eindronde te bereiken. Ik zat met een grote glimlach naar Lordi te kijken en zei tegen Yanky dat wat mij betreft, zonder dat ik de andere bands gezien had, deze van mij mocht winnen. Toen we om 12 uur naar het 2de deel van de show van Paul de Leeuw keken hoorden we toevallig dat deze band nog gewonnen had ook. Mijn avond kon niet meer stuk en ik verheug mij nu al op het Eurovisie songfestival van volgend jaar.

Update:De IJslandse deelneemster was niet zo sportief zoals te zien is in dit filmpje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten