zondag 15 maart 2009

Instrumentensnuffeldag

Zaterdag ging ik naar de instrumentensnuffeldag want ik had het vorig jaar gemist. Het was heel erg leuk. Ik ging met mijn groepje van muziekles maar het was niet met mijn juf. Twee mamma's gingen helpen. Je kan dan een heleboel instrumenten bespelen zodat je er een kan kiezen om te gaan bespelen. Er waren de volgende instrumenten om te proberen:
  • Saxofoon;
  • Drumstel;
  • Viool;
  • Elektrische gitaar;
  • Gitaar;
  • Piano;
  • Keyboard;
  • Cello;
  • Dwarsfluit;
  • Trompet;
  • Trombone;
  • Blokfluit;
  • En nog veel meer maar die ben ik even kwijt.
Daarna mocht je overal naartoe en ik koos de ........Viool en de Cello. Als ik acht ben en het volgende schooljaar begint dan ga ik verder op de Viool. Daarna konden we naar een orkest luisteren en toen het afgelopen was ging ik aan mijn mamma en pappa en zusje vertellen.

Einde!!!

3 opmerkingen:

  1. O wat leuk dat jij op de viool gaat spelen...heb je al naar viool muziek geluisterd thuis ?
    Het zal best in het begin moeilijk zijn, maar als je doorzet, wordt het vast steeds leuker.
    Opa en Oma wensen je alvast veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vroeger, toen ik 6 jaar was, ging ik naar de muziekschool met de hele klas en moesten wij eerst verplicht een jaar op de blokfluit spelen voordat we een instrument mochten kiezen. Ik heb dus een jaar gefloten (dat ding moet vast nog ergens liggen) en toen ben ik piano gaan spelen. Eerst kregen we een clavecimbel met automatische muziek en toen kreeg ik een echte piano. Ik heb zelfs nog optredens gegeven in het Zuidlandtheater en op de muziekschool. Na een paar jaar vond ik het niet meer leuk en ben gaan paardrijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nog eens een tijdje cornet gespeeld bij Drumband Zuiddorpe.
    Cornet is een "korte" trompet.

    BeantwoordenVerwijderen