zaterdag 29 december 2012

Koga Miyata

We gingen alleen maar even kijken naar een elektrische fiets. Ik ben er al jaren weg van, maar dacht dat ik met een *gewone* fiets ook wel goed mee weg kwam. Maar ja, dan mag je eens een paar keer op de elektrische fiets van ma rijden (die ik nog steeds zou krijgen, maar goed, na 4 jaar geef je de hoop maar op) en dat rijdt natuurlijk stukken lekkerder en ook kom je dan niet nat van het zweet aan op de plaats van bestemming. De keus viel eerst op een Koga Miyata Extension, matzwart met rood. Plaatje! Sportief ook. Helaas zat ook ik er te sportief op en tegenwoordig rij ik liever met een rechte rug. Zal nog wel van het paardrijden zijn. Maar de E-tour is ook niet verkeerd hoor. En dat zit wel rechtop en heeft als voordeel dat de batterij weggewerkt is in de onderbuis van het frame. Dat verdeelt het gewicht beter. Hij won de IF-design award van 2012.

10 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd, het rijdt fantastisch, maar dat ik mijn fiets al eens weggeven zou hebben, is natuurlijk geen waar, omdat ik toen een heel klein beetje te diep in het glaasje had gekeken, ....
    Ach ja... ik zal voortaan héél goed op mijn woorden letten.
    Het wordt al gauw verkeerd uitgelegd !!
    Je Ma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, maar het blijft wel een leuke familiegrap, dus die houden we er maar in, toch?

      Verwijderen
  2. De bijzonderheden nog eens doorgenomen. Deze fiets kan gebruik maken van zijn motor zonder dat je moet meetrappen. De motor doet dan al het werk voor je. (zolang de energievoorraad strekt!!!) Staat je fiets geparkeerd in bijvoorbeeld erg los zand, loop je een stukje naast je fiets zonder echt te moeten duwen want dat doet de motor. Sterker nog: sta je vooruit geparkeerd in erg los zand, zet je de fiets in zijn achteruit en laat je de motor het werk doen om hem weer op het verharde pad te zetten. Je moet nog wel sturen en hem overeind houden. Eén minpunt: alleen leverbaar zonder airco en verwarmd zadel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had je niet beter die electrische scooter kunnen houden? Koga Miyata is een heel goed merk, daar heb je vast veel plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, op een fiets moet je nog wel zelf trappen hoor. Ok, je kan de ondersteuning aanzetten maar er ook voor kiezen om zelf te trappen. Dat is toch iets sportiever.

      Verwijderen
  4. Uiteraard, alhoewel het waarschijnlijk erg verleidelijk is om continue dat lekkere duwtje in de rug te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd hoor met je nw fiets, je zult heel wat commentaar krijgen, want vele hebben een mening en die is niet altijd leuk.
    5 jaar hebben wij onze fietsen, maar we moesten ons soms verdedigen, Nou die moet ik nog niet hoor ! Is voor oude mensen etc etc 2 jaar later hadden ze er dan ook 1.
    Overal kun je negatieve commentaar opkrijgen, Toen ik naar Dow ging, verhuizen naar Zaamslag, Axel, naar Terneuzen, een appartement op de 11de verdieping, heel wat mensen die zeiden niks voor mij hoor, zo hoog gaan wonen. Toen we onze auto kochten de grappen, die Mercedes A valt om in de bocht.
    Vakantie naar Schotland dan krijg alleen maar regen.
    Naar Sri lanka veel te ver weg en veel te lang vliegen etc Nederland is ver genoeg.

    Leef je eigen leven !!!! je Pa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan eigenlijk alleen maar positief commentaar geven op alle dingen die je opnoemt. Ik vertel bv heel vaak aan mensen dat jullie op de 11de verdieping wonen en een van de mooiste uitzichten hebben die je maar voor kan stellen.

      Verwijderen
    2. Ja dat schijnt er tegenwoordig bij te horen dat iedereen gelijk maar zijn commentaar geeft. Te pas en te onpas. Zelf ben je blij met iets maar een ander kan het makkelijk de grond inboren. Ach ja, dat zal dan wel jaloezie zijn of gewoon stommigheid. Je hoeft niet altijd je mening te geven, je kan ook weleens blij zijn voor een ander. Leven en laten leven!

      Verwijderen
  6. Ach... het is niet altijd leuk natuurlijk, maar we kunnen er wel om lachen hoor.
    En ja natuurlijk zal het jaloezie zijn en vooral dommigheid!!
    Er zijn er ook die zeggen helemaal niks das nog erger, niks over het uitzicht etc, nee die gaan puntjes zoeken, zo van jullie w.c. trekt water aan loopt het wel goed weg ???? LACHEN.
    Ik ben blij dat ik daar geen last van heb, ik kan heel gemakkelijk boffen en heb totaal geen last van jaloezie nooit gehad ook.
    Mag ik dat zeggen ? JA dat mag ik zeggen !

    Fijne jaarwisseling allemaal.

    MARIT

    BeantwoordenVerwijderen