zondag 22 juli 2007

Vanzelfsprekend

In Nederland vindt iedereen het heel normaal om uit de kraan te drinken en kraanwater te gebruiken voor het tandenpoetsen. Elke keer als ik op vakantie ben geweest, besef ik weer dat dit helemaal niet normaal is en dat wij veel drinkwater verspillen. Het zou mooi zijn als er elk huis 2 waterleidingen had: één met drinkwater en één met water voor sproeien, autowassen, toiletspoelen en douchen.
Toiletpapier in de wc gooien vinden wij ook heel gewoon, terwijl dat niet zo is.

Na 2 weken toiletpapier in een afvalemmer gegooid te hebben en vele flessen water opgemaakt te hebben - voor drinken, koken en tandenpoetsen - in Kreta, ben ik blij dat ik weer in NL ben waar wij verwend zijn met drinkbaar kraanwater en goede riolering, en het vanzelfsprekend vinden.

3 opmerkingen:

  1. Deze keer gelukkig geen gebrek aan groente en/of fruit. Wat ik vooral lekker vind van thuis zijn is het slapen in mijn eigen bed, met een echte bedbodem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het kan zijn dat er op Kreta vanwege de extreme warmte weinig water was ...maar je kunt in die landen toch altijd beter flessen water kopen ...de kwaliteit is meestal niet goed van het drinkwater.
    Het gebruikte toilet papier in een afval emmer gooien??? das echt vies en vooral voor het kamer meisje om het op te ruimen.
    Daar zou ik wel een flinke fooi voor achter laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad te zot dat het zuivere drinkwater door het toilet gespoeld wordt en je de auto ermee wast e.d. Woongoed (mijn werkgever) heeft met het projekt *Hoven van Axel* in 1999 de Zeeuwse Milieuprijs gewonnen met o.a. het gebruik van B-water toe te passen in verschillende nieuwbouwwoningen. Het is te hopen dat elke woning dit krijgt.

    Komt inderdaad veel voor in Griekenland dat je het toiletpapier in de afvalemmer moet gooien, maar als je zuinig bent met papier spoelt het toch wel door hoor. Wij hebben het nooit gedaan, zo smerig!

    BeantwoordenVerwijderen