maandag 25 juni 2007

hoe word ik slimmer

Zo juist heb ik een interesant programma gezien.
Het ging over kinderen die moeite hadden om mee te komen op school.
Ze haalden veel onvoldoendes.....maar Dr Lawlis..wist raad.
Zorg voor 7 a 8 uur slaap
Ontbijt zonder suiker of andere zoetigheid ...beter is boterhammen met pinda kaas of kaas maar geen zoetigheid en een beker melk.
Kaugum zonder suiker is heel goed voor de hersenen en om de holtes lucht te geven.
Ook muziek bij het huiswerk schijnt heel goed te werken.
En een paar keer per dag ...ademhalings oefeningen doen

Dit alles staat beschreven in een boek IQ answer van Dr Lawlis.. bij de boekhandel te koop.

2 opmerkingen:

  1. Toevallig heb ik het ook gezien. Erg interessant. Anderhalf jaar geleden heb ik het boek "Leer als een Speer" voor Melissa gekocht. Ik volgde toen de cursus "MindMapping en Snellezen" van de schrijver. Zelf heb ik het boek "Gebruik je hersenen". De dingen waarover je geschreven hebt, komen in beide boeken voor. Als Melissa wat ouder is ga ik samen met haar het boek lezen en laat ik het haar in praktijk brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh...leuk dat je het ook hebt gezien.
    Je kunt er altijd weer dingen uithalen.

    BeantwoordenVerwijderen