woensdag 18 februari 2009

Valentijns weekend

Afgelopen weekend ben ik met mijn Valentijn naar Limburg geweest.

Vrijdag

  • Na de lunch bij snowworld, gingen wij skien. De hoogste piste - voor gevorderden - was zo lang dat er een sleep- en stoeltjeslift was. Het was rustig totdat een groep jongeren arriveerden. De een deed gevaarlijker dan de andere. Een jongedame - die net voor mij de piste afgleed - ging meteen krijsen. Zij had geen idee wat zij op haar latjes moest doen. Voor zij viel, kon ik haar voorbij skien. Gelukkig zat ons 2 uur skien er bijna op. Wat waren ze stom bezig.
    Voor wij naar Maastricht gingen, een lekker vin chaud (Nico: warme choco) en warme apfelstrudel met vanillesaus op. Ons
    B&B zag aan de buitenkant niet aantrekkelijk uit door de lelijke Carnavalsvlaggen aan de voorkant. Eenmaal binnen bevonden wij ons in een chique verblijf met romantische kamers.
  • 's avonds hebben wij lekker gegeten bij Le bon vivant. Het restaurant was mooi en gezellig; anders dan de foto van hun website. Wij hadden allebei menu Marres met wijnarangement. Vooraf een Kweepeerlikeur met mousserende wijn (Nico: Aperatif "le bon vivant"). Na een halve glas aperatief voelde ik mij al duizelig. Eerste wijn was witte wijn (2 glazen), tweede wijn een druivenlikeur. Ik hoefde net niet naar huis gedragen te worden. Terug in ons kamer vielen mijn ogen dicht.

Zaterdag

  • 's ochtends na een uitgebreid ontbijt, gingen wij terug naar ons kamer voor onze jassen. Er lag een puntzakje Valentijns snoep op ons bed: rose/witte suikerhartjes, 2 bonbons en 2 hartjes lolly.
  • Ons stadswandeling begon met een bezoek aan Selexyz. Een zeer bijzonder ervaring: winkelen in een kerk. Na een uur (of langer?) gingen wij terrasje pikken bij hun buren. Ons thee was erg snel afgekoeld. Ondanks de zon, was het erg koud. Vrijthof was die ochtend net zo kil als de avond ervoor. Het tegenovergestelde van de Markt. Daar kreeg ik het gevoel dat ik op de Markt was in Den Bosch. Een mini wandeling gemaakt langs het water. Fel zonlicht gaf helaas geen warmte. Bij Olivier Bonbons heerlijke bonbons en chocolade gekocht. Bij Coffee Lovers geluncht. Ook thea lovers kunnen daar lekker lunchen. Na een dag wandelen en winkelen, en rijstevlaai op, gingen wij met vele tassen terug naar ons B&B.
  • Netjes gekleed en met onze nieuwe Bvlgari geur op, gingen wij naar Au coin de bons enfant. Aan de buitenkant was het niet te zien dat het zo' n chique restaurant was. Ons tafel stond naast een open haard. Wij hadden weer hetzelfde gekozen: Menu Pere et Fils. Dit keer geen wijnarangement erbij, maar Kir Royal en Tavel. Na 4 gangen en 5 amuses, kon ik met moeite mijn potje thee opdrinken. De 3 kommetjes chocoladetruffels (puur, melk en wit) bleven onaangetast. Het bordje met lekkere koekjes ging wel op. Het eten was bijzonder en heerlijk.
  • Het was iets na middernacht toen wij buiten stonden. Het was 5 minuten lopen naar ons B&B, maar wij gingen wandelen om het eten te laten zakken. Onderweg stopte een man ons en vertelde ons een zeer triest verhaal dat eindigde met de vraag of wij een kaart van hem wilde kopen. Nico was zo aardig hem 1 euro en 90 cent te geven, ondanks dat hij wist dat het een (gratis) Boomerang kaart was. Ik zou die man niets gegeven hebben. Ik zat eerder te denken hoe ik hem in zijn keel of oog moest raken en mijn tekst moest schreeuwen " Help! Je doet mij pijn! Ik ken jou niet!" als hij ons aan zou vallen of Nico's portemonnee wilde stelen. Ja, dat krijg je nu van de zelfverdedigingscursussen. Het wordt een natuurlijke reactie. Ondanks die man, was het een romantisch nachtwandeling.
Zondag
  • Na het uitchecken, gingen wij naar de Markt, voor een luxe traiteur die helaas nog niet open was. Wij gingen maar door naar Roermond waar een designeroutlet is. Net als de dag ervoor had ik niet verwacht dat wij zouden gaan winkelen. Bij La Place een grote kom erwtensoep op (Nico: broodje beenham en chocoladetruffelgebak). Na een paar uur winkelen, een crepe Nutella bij een Duitse! crepe kraam gehaald. Wederom met tassen vol huiswaarts.
Het was een romantisch weekend! Ik heb erg genoten. Dankjewel, schat.

2 opmerkingen:

  1. De "vangst" van het shoppen is:
    Gin Tonic: bloesje, truitje, 2 topjes (blauw en wit), allemaal voor Yanky;
    Zara: topje (zwart) voor Yanky, vestje voor Anne-Fleur, jurkje voor Melissa;
    Nomad: wintersportjas voor Melissa;
    Geox: schoenen voor Melissa;
    Adidas: 2 “hoodies” voor de jongste dames;
    Jacques Britt: een heel leuk bloesje voor Yanky;
    United Colors of Benneton: rok voor Melissa, jas voor Anne-Fleur;
    Hugo Bos: een pak voor Yanky;
    ....en voor Nico: een stropdas van de We

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aanvulling:
    Voor Nico: Bvlgari eau de toilet.
    Voor Melissa: handschoenen, mikado spel
    Voor Melissa en Anne-Fleur: boeken

    BeantwoordenVerwijderen