zaterdag 21 augustus 2010

Schotland 2010

Hier een verslag van Schotland.
Wat een geweldige reis hebben wij gemaakt door de Speyside en de Highlands van Schotland.
De reis heen en terug verliep voorspoedig, de gehuurde auto (Mazda3 sport 7000 miles op de teller dus nieuw) stond al gereed en dus konden we op weg naar Aberdeen naar ons eerste B&B.
Aberdeen is een grote stad met veel haven aktiviteiten, we hebben daar een flinke wandeling gemaakt richting het strand, en kwamen daar (leuk voor Melissa) een heel groot pretpark tegen.
s 'Avonds kwamen we een hele leuke pub tegen waar we heerlijk hebben gegeten.
De volgende dag naar de Speyside t.w Keith naar onze volgende B&B gerund door een jong echtpaar, die 4 jaar geleden waren geemigreerd naar Schotland, ze waren afkomstig uit onze regio.
Het huis was werkelijk schitterend, vooral onze kamer zeer luxe, ontbijt was geweldig. voor mij 5 sterren waard. s'middags de grootste disteleerderij van de wereld bezocht, t.w Glenfiddich, zo mooi gelegen zo chic vooral de dames toiletten. We keken onze ogen uit, Melissa en ik. De mannen kregen een rondleiding en de dames vermaakten zich op het terrein en in de winkel en restaurant. het was een mooie dag. met alweer een heerlijk diner in de buurt.
s'Zondags een wandeling gemaakt van ongv 13 km door de ruige natuur. mooi weer en veel
genoten. Tomintoul bezocht (wat ongeveer 35 km van Keith) ligt. Waar we 4 jaar geleden ook al eens waren, niks veranderd daar. De volgende dag nog even een wandeling gemaakt vrij kort want we moesten naar Ullapool, maar nog wel even naar de naast ons B&B gelegen Disteleerderij.
De volgende dag naar de schotse Hooglanden t.w de plaats Ullapool mooie B&B nog vrij nieuw .
De plaats zelf heel mooi gelegen met mooie haven alwaar een cruise schip lag en waar we s'middags een boottocht hebben gemaakt.
Bij het opstaan s'morgens regende het dus hebben we gewinkeld.
Na de boottocht nog een stevige wandeling gemaakt (was mooi weer geworden).
Tja, de volgende dag richting Edingburg. Wat een mooie stad, heel oud, schitterende gebouwen, heel gezellig, lekker druk vanwege de augustus feesten.
Met de bus vanaf ons B&B naar de stad en terug met een taxi.
De laatste dag konden we 's morgens nog een paar uur naar de stad, en zijn onder heel veel gelach en plezier op de foto gegaan met zijn vieren. We voelden ons even kasteel bewoners.
Tja, en toen zat onze reis er weer al bijna op, na 1 uur vliegen kwamen we op Schiphol aan.
De trein reis naar huis en daarna met de bus (ook nog overstappen) was die dag eigenlijk het zwaarste, je bent dan natuurlijk moe.
Maar alles bij elkaar een hele mooie reis.
Er kan vast hier en daar door mijn mede reizigers nog wat aangevuld worden.

Toevoeging Nico:
Aangezien iedereen al behoorlijk is bijgepraat over onze vakantie naar Schotland, houd ik het kort. Alle foto's staan inmiddels op internet, je kan ze hier vinden. Als het gezegde opgaat "je krijgt wat je verdient", dan hebben wij het wel verdiend: dit was onze derde vakantie naar Schotland en ook nu hebben we weer nauwelijks regen gehad. Alleen maandagochtend hebben we flinke regen gehad, toen zijn we gaan winkelen in Ullapool. Na de lunch klaarde het op en hadden we weer schitterend weer. Het was weer te kort, we zullen snel weer een volgende trip naar Schotland moeten plannen.

1. Wat een leuke foto's en zo te zien een mooie stad, Edinburgh. Volgende keer wil ik ook mee.

2. De foto's van het verkleedpartijtje mis ik nog. Komen die nog? Nico, op die 2e foto met die gekke pet op, lijk je op Adam Curry hahaha. Ook zou ik nog graag een foto willen zien van het bruidspaar (S & R).

3. Dit was echt een vakantie om met plezier aan terug te denken.
    Af en toe echt wel afzien in de
    bergen maar verder was het in een woord geweldig,wat een land,en onze
    kleindochter was een genot om te zien
    die huppelde en sprong of ze nooit iets anders deed,geweldig.
    We hebben echt veel genoten en hopen dat dit niet de laatste keer geweest is.

4. Ik vond het ook leuk. Schotland is een mooi land. Je kan lekker wandelen (behalve als het regent) en winkelen.