donderdag 29 juni 2006

Kwaad

Ik wordt tegenwoordig niet snel meer kwaad. Soms echter is er zoveel negatief nieuws dat je eigenlijk niet anders kan. Op dit moment ben ik behoorlijk kwaad.

Bijvoorbeeld over het feit dat mensen die eenmaal in de 2de kamer zitten schijnbaar gerust mochten liegen toen ze asiel vroegen in Nederland. Dat D66 (ik weet het: ooit de club waar ik met heel mijn hart achter stond) het eindelijk voor elkaar heeft gekregen om de boel te laten klappen kan mijn waardering ook niet meer krijgen. Ik ga maar eens afwachten wat Verdonk gaat doen. Het orakel Cruijf dacht zich ook hier mee te moeten bemoeien. Wat een onzin kan die man soms uitkramen!

Ook het feit dat meisjes die - alhoewel het veel te laat voor hun was en hun moeder lekker in het café zat te zuipen - misbruikt en vermoord worden achter gelaten in een afwateringskanaal (zeg maar open riool) maakt mijn kwaadheid er niet beter op. De pedofiel die hier voor vast zit had dus iemand die hem geholpen heeft. Die heeft de telegraaf een kaart gestuurd met daarop de vindplaats van de meisjes. Wel raar dat de telegraaf dit heeft gekregen en dat deze kaart niet (eerder) naar de politie is gestuurd. We zullen het maar op een kwestie van (te laat) schuldgevoel houden.

Over pedofielen in het algemeen kan ik mij ook behoorlijk kwaad maken, het nieuws wat je daar over leest zorgt er ook voor dat je een behoorlijk rot gevoel in je buik krijgt. Maar steek eens één vinger naar zo'n viespeuk uit en je hebt meteen een proces aan je broek waar jij niet positief uit zult komen.

Zo, dat is uit mijn systeem. Hopelijk kan ik nu vannacht fatsoenlijk slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten