zondag 30 januari 2011

Een paar stukken kaas

Gisteren heb ik mijn racefiets weer eens van de haak gehaald om een lekker stukje te gaan fietsen met een missie.
Ilona had zin in een lekker stukje kaas dat we in de zomer altijd kopen bij de kaasboerderij in Biervliet.
Het was behoorlijk koud maar droog, dus flink ingepakt ben ik op weg gegaan. Heerlijk om weer op mijn Ridley racefiets te zitten omdat dat toch het aller lekkerst fietst. De hoogte van het stuur, zadel, enz. zijn nu eenmaal zo afgesteld dat dat lekker aan voelt. Van Koewacht naar Biervliet met de wind in de rug doet weer denken aan een zomers ritje. Nadat ik mijn aankopen had gedaan uit de boerderijwinkel, zag ik een aantal kippen lekker tegen een muurtje aan liggen waar geen wind was en kon genieten van een stralende zon.
Ik dacht: "Dames, ik kom lekker bij jullie zitten". Zo gezegd zo gedaan. Lekker in de warme zon heb ik mijn, van thuis meegebrachte, proviand opgegeten tussen de kippen op de boerderij. Dat was heerlijk te noemen en weer eens wat anders dan een terrasje. Maar ja, zo kom je niet thuis natuurlijk en de zon zakt steeds verder. Terug naar huis was geen sprake meer van een zomers ritje, het was dan ook behoorlijk koud. "Een fietser die kromgebogen, over z'n stuur, tegen de wind". Zichzelf een weg baant!!
Tegen de wind in lukt wel, totdat ik bij Paulinapolder kwam en het fietspad wilde nemen waar we al jaren gebruik van maken. Vol verbazing ligt er een hele hoop grond op het fietspad waardoor men de fietser verplicht om gebruik te maken van een onverhard pad. Aan de andere kant van de hoop grond is het pad afgezet met prikkeldraad. Nu hield me dat echt niet tegen dus ben ik daar overheen gestapt waarna ik een eind verder over een hek moest klimmen. Hoe men zoiets kan doen begrijp ik totaal niet!! Waarschinlijk had men een hele hoop geld over om dergelijke onzin te verwezenlijken en dat alles in het belang van de NATUUR! Denk ik...

In Terneuzen wilde ik nog een van de aankopen afgeven bij Pa en Ma, zodat mijn rugzak wat minder zwaar werd. Maar helaas..... Niemand thuis.
Dus heeft pa vanavond géén stukje echte oude, handgemaakte, kaas voor bij de tv vanavond.
Laat het voorjaar maar komen hoor!!

Misschien wel leuk om deze zomer ons een rondleiding te laten geven op deze boerderij samen met Anne-Fleur en Melissa. Kunnen ze zien waar kaas eigenlijk vandaan komt enz.
Laat de zomer dan ook maar al komen!!

2 opmerkingen:

  1. De kaas is heel erg lekker hoor. Heel wat anders dan voorverpakte kaas van de AH. Of nog erger, 20+ van Slankie. Net rubber.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is toch wel erg als je zoveel moeite moet doen om van je spullen af te komen,ik vindt het heel erg voor jou maar nog meer voor mij want nu
    mis ik toch wel iets lekkers.
    Maar je hebt weer eens lekker kunnen
    fietsen en ik doe het wel met een
    stukje kaas van de buurtsuper,
    smakelijk.

    BeantwoordenVerwijderen