woensdag 2 februari 2011

Vragen staat vrij


Vanmiddag was ik aan het hardlopen in de polder en ter hoogte van een klein kreekje kwam er iets uit naar mij toegeschoten. Het was ongeveer de grootte van een eekhoorn, ook met een lange staart, maar het beestje was spierwit met een zwarte vlek op zijn rug en staart. We schrokken van elkaar, bleven even naar elkaar kijken en toen schoot het beestje weer weg. En ik ook. Ik heb het niet meer gezien. Weet iemand wat het voor soort beestje is?

De volgende vraag gaat over whisky. Stanny heeft een fles whisky gekregen met een naam die we nog niet kennen. We horen zo links en rechts weleens wat. Het betreft een White Lion, gebotteld voor de Highland Queen Scotch Whishy Company, Kelso, Schotland. Wie komt hem proeven?

6 opmerkingen:

  1. Bedoel je deze whisky? Ik heb deze nog nooit geproefd, wat uiteraard niets wilt zeggen. Ik zou zeggen: neem een klein glaasje, schenk een dikke bodem in, ruik er aan (zoals een hond ruikt), neem een klein slokje in de mond (zo klein dat je het in je keel kan laten glijden zonder echt te slikken) en laat het door je mond gaan zodat alle smaakpapillen geraakt worden, je kan ook een klein beetje lucht inzuigen. Slik het daarna door (of laat het in je keel glijden) en probeer de nasmaak te ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n dier kan het uiteraard ook geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gaat qua drinken toch nog goed komen hahahaha.
    Eerst proeven en dan ook eens meegaan naar een wisky festival misschien ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het beestje zou een hermelijn kunnen zijn want die worden in de winter dacht ik wit,maar het kan even goed een zeekakkelobbes geweest zijn.
    De wisky proeven we wel als we om de tieketjes geweest zijn,oke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu ik verschillende plaatjes bekeken heb, blijkt het een hermelijn te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen