zondag 17 september 2006

Gezondheid II

In navolging van mijn eerdere post over mijn gezondheid, hier het vervolg. Afgelopen vrijdag heb ik op de sportschool mijn cholesterol laten meten. Zoals jullie wellicht weten heeft 1 op de 3 volwassenen in Nederland een verhoogd cholesterolgehalte. Veel van hen zijn zich hier niet van bewust. Dat komt omdat men er niet direct iets van merkt als het cholesterolgehalte verhoogd is. Het is echter wel één van de belangrijkste risicofactoren voor hart- en vaatziekten. Het is daarom zaak om voor goed voedsel te kiezen. Daarbij uiteraard niet vergeten om de viswijzer (let op! dit is een pdf) te raadplegen. Enfin, ik ben blij jullie te melden dat mijn gehalte cholesterol zo laag was dat het apparaat het niet kon meten en LO (=low = lager dan 3.8 mmol/l) aangaf. Helaas kon het apparaat geen onderscheid tussen het totale en HDL-cholesterol gehalte maken maar omdat het totaal zo laag is hoef ik mijzelf hier geen zorgen over te maken.

2 opmerkingen: