donderdag 5 juni 2008

Veranda






Onlangs zaten we lekker te genieten op de veranda met een lekker glaasje wijn. Ik baalde van de verrotte plank in de vloer van de veranda, en was al enige tijd een doorn in het oog.

Die plank moest er uit om zodoende te vervangen voor een nieuw plank. Zo gezegd, zo gedaan....... Dacht ik.

De balkjes onder de vloer waren grotendeels verrot en zelfs de palen waar heel het dak op rust was voor driekwart weggerot.

Direct besloten om heel de boel dan maar weg te breken en aldoende denken over een oplossing. De oplossing was snel gevonden. Zorg dragen voor een goede fundering zodat ik de houten palen kon vervangen voor gemetselde palen. Aldoende kwamen we op het idee om de palen te verbinden door gemetselde bogen. (segmentboog)

Het dak moet dan ook iets verder doorlopen om een het geheel een aardig aanzien te geven. Hoe weet ik nog niet precies, maar het komt helemaal goed.


De foto's geven een indruk hoe het gaat worden, de bogen vind ik nu al iets uitstralen. De stenen worden geheel weggewerkt omdat het metselwerk wordt voorzien van een stuclaag. Zo moet de veranda één geheel worden met de woning.

De druif tegen de muur geeft wel iets provencaals.

2 opmerkingen:

  1. In ieder geval is je doorn nu uit je oog. ;) Maar goed dat je op tijd ontdekt. Wat een karwei. Gelukkig vind je het leuk om te doen. Wat voor kleur krijgt het straks?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt zeker en vast weer blauw/wit.

    BeantwoordenVerwijderen