woensdag 25 juni 2008

Rust.

Hadden wij het wat te druk afgelopen week?
Zondag vertrokken naar Limburg ...de volgende dagen gefietst ongveer 50 km heuvel op en heuvel af maar...met de electrische fiets, dus dat kost niet zoveel moeite.
Vroeg op en laat naar bed, dat wel
Vrijdag gewandeld ...en dat was wel zwaar het was heel warm en ik had blaren.
Zaterdag naar huis ...was in de machine, ophangen en de bedden voor de gasten klaar maken etc.
s 'avonds het feest...en zondag ook een gezellige dag.
Maandag nog een grote was ...ophangen en direct voor anderhalf uur naar de sportschool.
Dinsdag weer anderhalf uur naar de sportschool en de grote was strijken.
Eigenlijk als ik het zo opschrijf lijkt het toch niet zoveel...maar.
Dinsdagmiddag werd ik misselijk en heb ik 2 uur geslapen [vanmiddag weer]
Ik ging eens denken tja je bent 70 jaar...en al voel ik mij [als ik het druk heb niet moe eigenlijk ben ik nooit moe]
Het zou kunnen zijn dat mijn lichaam er toch op reageert.
14 dagen geleden na 2 dagen sporten van anderhalf uur moest ik ook s'middags een paar uur naar bed.
Hier thuis [volgens Pa ] ga ik ook te lang door.

We zullen zien of iemand een oplossing weet....maar dat sporten blijf ik doen

Zouden ze in het verzorgings huis "Bachten dieke"een sportzaal hebben ?

En dan gaan we eind augustus naar Oostenrijk hele dag wandelen in de bergen.... heel leuk maar zwaar.

2 opmerkingen:

  1. Het lijkt me lastig als je lichaam niet aangeeft (door moe te zijn) dat je op tijd moet stoppen. 2 dagen achter elkaar anderhalf uur sporten kan best teveel zijn. Je moet dan wel goed drinken en zouttekort weer aanvullen. Dus ook goed eten. Misschien een combinatie van een drukke (vakantie)week waarin veel sporten, iets te weinig slapen en daarna weer huishoudelijke klussen en sporten het lichaam toch van slag af is. Misschien elke dag een rust(ige) dag inlassen? Je hoeft dan niet direct achter de geraniums of in jullie geval de orchideeën te zitten hoor. Als ik iets teveel drukke dagen achter de rug heb, uit zich dat in hoofdpijn. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja.... Aktief zijn is bijzonder goed maar op tijd rust inbouwen is minstens zo belangrijk. Volgens sporters is rust nog belanrijker in de periode's wanneer er het een en ander van het lichaam wordt gevraagd.

    Dat je na het sporten het bed in moet duiken is niet goed te noemen. Dan ben je duidelijk iets te ver gegaan qua inspanningen. Geforceerd!! Je bouwt niet je conditie op maar breekt het eerder af wanneer men geen rust in acht neemt. Overtraind!!

    Je moet dit zien als een goede leerervaring.
    Even een stapje terug dan komt het best wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen