woensdag 11 juni 2008

Wierook

Een beter humeur door de geur van wierook.
Het bij religieuze bijeenkomsten verbranden van wierook is niet alleen een symbolische manier om de geestelijke gezondheid te verbeteren. De geur van wierook blijkt ook echt bij te dragen aan een betere geestelijke gezondheid. Bij het verbranden van wierook komen stoffen vrij die werken als antidepressivum. Zij activeren een eiwit (TRPV3) in de hersenen, met als resultaat een antidepressieve werking.

Ik vind het gewoon heel lekker om een stokje te branden. Mijn favoriete geur is amber. Maar ook lotus vind ik heerlijk. Vaak branden we een stokje amber voor we gaan slapen. Het schijnt ontspannend te werken.

De site waar ik wierook bestel is ook heel informatief en je vind er heel veel verschillende geuren in verschillende vormen.

1 opmerking:

  1. Daarnet zijn we lekker een stuk gaan fietsen, naar Almere-stad via een flinke omweg. Op de heenweg moesten we een paar minuten schuilen onder een brug. Op de terugweg regende het zo'n beetje heel de tijd. Gelukkig regende het niet zo hard. Toen we langs een gebouw reden met daarin allerlei bedrijven viel mijn oog op een van de reclameborden aan de voorkant "wierook.nl". Ik moest gelijk aan dit artikel denken. Het is dus een Almeers bedrijf met een winkel in Haven.

    BeantwoordenVerwijderen