zaterdag 17 januari 2009

Heftig

Afgelopen donderdag was er een thema-avond georganiseerd: praktisch zelfverdediging. Enkele weken geleden had ik mij hiervoor ingeschreven; je weet maar nooit of je ooit lastig gevallen wordt.
Kort nadat ik mij aangemeld had, begon de voorlichting... ik was de enige deelnemer. Degene die het georganiseerd had, deed even mee. Daarna was het privé les.

Diverse nare situaties werden nagespeeld en heb ik de "dakhouding" (handen als een dak boven je hoofd) geoefend. Ondanks dat
de trainer zijn kracht inhield, kwamen de klappen toch best hard aan. Het verbaasde mij dat de eenvoudige dakhouding en simpele hulpmiddelen zoals een agenda, pen en sleutel, je uit nare situaties kunt helpen en dat je zelfs de aanvaller kunt doen bezwijken.

Na een avond kun je jezelf nog niet goed verdedigen. Ik ga oefenen met Nico en de komende weken zelfverdedigingslessen volgen. Ik vermoed dat ik dan weer de enige deelnemer zal zijn. Ik hoop wel dat ik na de les kan slapen. De voorlichting was namelijk zo heftig dat ik de hele nacht wakker bleef.

5 opmerkingen:

  1. Nou, ik sta te springen om met je te gaan oefenen. Heerlijk om eens lekker in elkaar geslagen te worden door je vrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vraag aan Melissa of ze het kan filmen dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat had ik nooit gedacht van jouw hé
    Wel goed van je..... maar

    Wel een beetje oppassen met m'n kind hé.
    Ook Nico moet voortaan oppassen wat hij doet en zegt...je kan zomaar een hengst krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We houden you-tube in de gaten.

    Op zich niet verkeerd om dat soort lessen te volgen tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Yanky,

    via Nico hoorde ik van jullie blog.

    Wat een leuke reactie op mijn training. Mag ik jou dankzeggen daarvoor.

    En ja, natuurlijk moet je blijven trainen om je vaardigheden niet te verliezen.
    Een prima idee van Ilona om te filmen wat je van mij geleerd hebt, dan kun je het altijd nazien.

    Maar goed, zodra er weer genoeg aanmeldingen van geinteresseerden zijn ... want er is wel interesse vanuit de Archipel.

    Met vriendelijke groeten,

    Adrie de Herdt
    SPZ-trainer
    www.zelfverdediging.org
    www.praktische-zelfverdediging.nl
    www.spzsecurity.com

    BeantwoordenVerwijderen