dinsdag 1 april 2008

Wintersport 2008

Het zit er weer op. De wintersport is weer achter de rug. Ik kan met vertrouwen zeggen dat dit de beste wintersport tot nu toe geweest is. Een van de redenen waarom is omdat ik het appartement als vanaf vrijdag kon boeken. Dit is een dag eerder dan normaal en scheelt enorm. Ook is het dan veel minder druk op de weg omdat de overige vakantiegangers pas op zaterdag arriveren. Omdat ik lekker vroeg op vrijdag in Arc1950 wilde zijn had ik de avond tevoren een hotel geboekt op zo'n 1 uur afstand van de eindbestemming. Toen we in de buurt kwamen bleek dat dat benzinetank toch wel erg leeg begon te raken. Yanky en Melissa stapten uit om in te checken en ik zou even gaan tanken. De TomTom gaf aan dat er in de buurt een bezinestation zat. Na tientallen minuten later en de tank was nu echt heel erg leeg, was ik nog geen tankstation tegen gekomen en durfde ik eigenlijk niet meer verder te rijden. Dan maar even aan een local vragen. Die stuurde mij een paar kilometer van het hotel vandaan waar ik bijna langs was gereden. In totaal ging er 62 liter benzine in de tank terwijl er volgens mij maar een inhoud van 60 liter mogelijk was. De reden waar ik niet aan de snelweg wilde tanken (omdat het in een dorpje goedkoper is) ging ook niet op want ik betaalde bijna € 1,49 per liter, een paar centen duurder dan aan de snelweg. Het hotel was erg jaren '70. Volgens mij waren we ook de enige in het hotel maar het was schoon en comfortabel. De volgende ochtend stonden wij al vroeg op (7 uur) en toen Yanky de gordijnen open deed bleek dat het aan het sneeuwen was. Nu was veel sneeuw natuurlijk onze wens maar liever niet als ik op de weg zit. Zo snel mogelijk hebben we ons toen aangekleed en binnen 3 kwartier zaten we op de weg. Het begon steeds harder te sneeuwen en nadat ik een paar keer bijna geslipt was, toch maar de sneeuwkettingen omgelegd. Met een veel betere wegligging toen naar boven gereden. Om 9 uur kwamen we aan in Arc1950. 2 jaar geleden waren we hier ook en dat was ons toen zo goed bevallen dat we besloten hadden om hier weer naar toe te gaan. Omdat het appartement pas ruim in de middag klaar zou zijn, hebben we maar meteen de skipassen en ski's geregeld en tja, wat ga je dan doen: skien uiteraard. Het was helaas niet zulk lekker weer maar dat weerhield ons er niet van om toch te genieten. De rest van de week was het afwisselend sneeuwstorm en heerlijk zonnig weer. Omdat het toch best wel koud was zijn eigenlijk alleen de puntjes van onze neus bruin geworden maar ja, daar ga je toch niet voor op wintersport. Gelukkig was het op de dag van de terugreis heerlijk weer en kwamen we na een voorspoedige reis van 11 uur om 6 uur aan in Almere. Hier staan de foto's van de vakantie en hier de video's.

3 opmerkingen:

  1. 2 jaar gelden waren we in Avorias toch ?
    Jullie hebben een mooie vakantie gehad ....dat kun je ook aan de foto's zien.
    We hadden de foto's al gezien maar het blijft leuk.Wat is Melissa al groot op de foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Avoriaz was 3 jaar geleden, het was Melissa's eerste wintersport. 2 jaar geleden zijn we (voor de eerste keer) naar Arc1950 geweest. Vorig jaar zijn we (mijn 2de keer) naar Flaine geweest en dit jaar voor de 2de keer naar Arc1950. Verder ben ik al 2 keer in Val Thorens en Alpe D'Huez geweest en 1 keer in La Plagne wat mijn totaal van 10 wintersportvakanties in Frankrijk maakt. Verder ben ik 1 keer in Zwitserland (Crans Montana) op wintersport geweest en 6 keer in Oostenrijk (Kaprun, Nauders, Rauris, Sölden, Oetz en Reutte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee, Flaine, daar ben ik ook geweest.

    Wel errug veel foto's zeg. Die van de hotelkamer zijn nou niet bepaald *wintersport* te noemen haha.

    BeantwoordenVerwijderen