vrijdag 7 november 2008

Hij komt, hij komt...

En dan bedoel ik niet de goede lieve Sint. Die komt namelijk pas volgende week zaterdag officieel aan in Almere. Nee, ik bedoel de tunnel bij Sluiskil. De tunnel moet de huidige brug gaan vervangen die nu op een elk uur ongeveer twintig minuten open -nou ja open, wanneer staat een brug open?- staat. Ik wist dat wanneer de brug open moet, deze twintig minuten niet toegankelijk is. Wat ik niet wist is dat dit eens per uur gebeurt. Maar ja, de tunnel komt er nu, hij mag 275 miljoen kosten en zal in 2014 klaar zijn. Nou ja, wie het geloofd dan want ik kan me niet voorstellen dat dit het eerste project is dat op tijd en volgens budget zal worden opgeleverd. Niet dat dit wat uitmaakt want de meeste publieke bestuurders keuren toch alle budget verhogingen en verlate opleveringen goed. Het is raar hoe gemakkelijk mensen met gemeenschapsgeld omgaan. Pas kwam nog aan het licht dat er druk met gemeenschapsgeld gegokt wordt, op de beurs of allerlei vage internetbankjes. Mijn mond viel open toen ik hoorde dat er voor ettelijke honderden miljoenen Euro's verloren is gegaan op de beurs en failliete internetbanken. Veel gehandicapten krijgen nul op het rekest wanneer ze een aanvraag doen voor een of andere voorziening die hun leven een stuk gemakkelijker maakt. Belastingen worden maar verhoogd om de vele tekorten van dit sinterklaas kabinet aan te vullen. Dat rijmt toch eigenlijk niet met elkaar. Zojuist is bekend geworden dat Belgie de vliegtaks niet gaat invoeren. Ze realiseren zich dat ze daardoor veel geld mislopen maar er bestond een grote kans dat door het invoeren banen verloren zouden gaan zodat er op de lange termijn geld bij zou moeten. Ja ,lul Bos, dat had jij ook kunnen bedenken. Veel mensen vliegen nu via Belgie of Duitsland om de vliegtaks te omzeilen. Ik ben benieuwd wanneer het beloofde zoet na zuur eens gaat komen. Mmmm beetje een negatief verhaal geworden terwijl het vandaag nog wel goed-nieuws-dag is.

3 opmerkingen:

  1. Nou die tunnel komt er voorlopig niet hoor...eerst willen de BELGEN dat het kanaal verbreed wordt. zodat er nog GROTERE schepen door kunnen richting Gent. niet te geloven ze zijn al zo groot.
    En de ontpoldering .... dat komt ook grotendeels door de BELGEN zodat er ook in Antwerpen nog grotere schepen kunnen komen ...Toch heb ik geen hekel aan de belgen ! !
    Het zoet hebben we al gehad ...vraag me niet wanneer maar we hebben het gehad hoor volgens J.P.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjsa, JP....wat zal ik daar nog van zeggen. Hij staat zo'n beetje model voor het hele kabinet. Op zich wel aardig maar komt over als lulletje rozewater en presteert onder de maat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge jonge en dat over onze Excelentie de Minister President.

    Ik ben fan van J.P Balkenende
    Vogens mij een integere man..en geloof maar dat het moeilijk z'on baan. met al die miljoenen mensen die het allemaal beter weten.

    BeantwoordenVerwijderen