maandag 17 november 2008

Kunstroute

Een half jaar geleden kreeg ik een mail met de vraag of ik mee wilde doen met de ArtMeerse Open Atelier route. Dat wilde ik zeker, ook al was de 1e open atelierdag op mijn verjaardag!

Afgelopen weekend was het dan zover. Begin van de week had ik bij de Galerie de Kunstenmakers (een van de startlocaties van de kunstroute) een schilderij afgegeven voor de overzichtstentoonstelling van de deelnemende kunstenaars. Daarna ben ik bezig geweest met het selecteren van mijn kunstwerken die ik wilde exposeren en het gereedmaken van mijn atelier.

Kort voor het startsignaal van de kunstroute werden nog de laatste spijkertjes in de muur geslagen. Mijn atelier zag er netjes uit. (Bedankt Nico!) Toen was het wachten op de eerste bezoekers... en die kwamen! Het was erg leuk om te horen dat zij bij de Kunstenmakers mijn schilderij hadden gezien en daarom naar mijn atelier waren gekomen. Daarna kwamen nog meer. Ook op de 2e dag. Het was erg leuk om hun reacties te horen.

Kort voor het einde van de kunstroute wilde ik naar de Galerie de Kunstenmakers om toch iets te zien van andere kunstenaars. Nico die ook leuk vindt om kunstwerken te bekijken, ging wat eerder op de dag naar de galerie. Toen hij terugkwam, zei hij dat hij de eigenaren van de galerie had gesproken en dat zij mijn schilderijen leuk vonden en er een paar willen exposeren. Geweldig nieuws.

Bij de Kunstenmakers waren prachtige kunstwerken te zien. De eigenaren zijn erg aardig en enthousiaste mensen. Erg leuk dat zij mijn schilderijen als Sinterklaas- of Kerstcadeau willen verkopen. Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

  1. Ik kreeg kippenvel toen die man van de galerie vertelde dat hij jouw werk zo leuk vond en een aantal schilderijen wilt ophangen om te verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij vonden het ook erg leuk om eens mee te maken ...en fijn dat er toch heel wat mensen kwamen kijken ....
    Ze [ de schilderijen] hingen er mooi bij mooi belicht ..de serre is daar heel geschikt voor.
    Ook bij de Galerie was jouw werk direct goed te zien ......zelfs zo goed dat toen wij binnen kwamen Anne-fleur zei ......van Mamma.
    Die Mevr zei nog ....ik zou graag wat van deze stijl willen ophangen op de school waar ik werk ...dus wie weet.
    En de werken die je nog thuis hebt en nog niet wil tentoonstellen kun je in de uitverkoop doen ?

    BeantwoordenVerwijderen