donderdag 18 december 2008

Net op tijd

Vorige week maandag had ik via internet winterbanden besteld. De keus was gevallen op de Dunlop Winter Sport 3D, deze kwamen namelijk in de diverse testen als beste uit de bus en er schijnt nogal wat verschil in te zitten. Dat verschil bleek ook in de prijzen aanwezig te zijn. Waar de ene garage € 197,- voor alleen de band vroeg was ik bij een webshop € 165,- inclusief stalen velg kwijt. Ze zouden gratis worden thuis bezorgd en helemaal klaar zijn om onder de auto te monteren. Donderdag kreeg ik te horen dat de wielen in de loop van deze week geleverd zouden worden. Dat was een beetje te vaag (dat kan namelijk maandag zijn maar net zo goed vrijdag) en ik wilde ze nog graag voor de wintersport onder de auto monteren. Deze week gemaild en gebeld met de webshop en vanochtend kreeg ik te horen dat de wielen gisteren met de pakketdienst waren verstuurd. Toen we vanochtend boodschappen gingen doen zagen we de auto van de pakketdienst aan komen rijden maar die ging naar een ander huis in onze straat. Gelukkig hadden we de stratenmaker die onze oprit aan het bestraten is op de hoogte gebracht en toen we thuis kwamen lagen er 4 wielen op me te wachten. Het verwisselen ging wat moeilijker dan verwacht, de LMV's zaten wat vastgeroest aan de assen. Met wat wringen en de hulp van een rubberen hamer gingen ze er toch allemaal af en zijn inmiddels de nieuwe wielen gemonteerd. Dit geeft toch een wat geruster gevoel dan wanneer ik nog met de zomerbanden naar de wintersport had moeten rijden.

3 opmerkingen:

  1. Nou ja zeg ik zeg niks.......nou voorruit dan.........te laat besteld
    Nu heb je ze alvast voor een volgende kee. en wie weet wat voor een weer we hier nog krijgen.

    Nu ik dit zo schrijf bedenk ik me dat jullie al bijna op het wintersport adres zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterker nog, we zijn alweer terug!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wij ook! Precies 11 uur over gedaan en das best vlot, want over de eerste 200 km. hebben we 3,5 uur gedaan. Zo druk! Files, files, files. Overal bij elke grote plaats.

    BeantwoordenVerwijderen