zondag 14 december 2008

Vissoep

Er lagen nog 2 pakjes vis in de diepvries. Vis eet ik het liefst met peetjes, maar die hadden we niet. Het leek me wel iets om vissoep te maken. Ik heb de 2 pakjes vis in een grote pan met water en 3 visbouillonblokjes gedaan met 2 laurierblaadjes. Dat mocht een paar uur trekken. Vervolgens 2 kleine uien en een teentje knoflook gefruit in 2 eetlepels olijfolie. Beetje bloem erbij met wat boter, bouillon erbij, vis in stukjes ook erbij, op smaak gebracht met peper en vissaus en er nog een zakje tomatensoep (voor 1 kop) erbij gedaan. In plaats van een zakje soep kun je natuurlijk ook verse tomaten gebruiken, of tomaten uit blik. Witte wijn kan er ook bij en als afsluiting zou je room kunnen gebruiken. In ieder geval smaakte mijn soep heel erg lekker.

Pa, de vis is dus op. Dus als je nog wat vangt...... Kunnen we vissoep en mossels eten.

3 opmerkingen:

  1. Het water loopt me hier uit de b.. mond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja Nico.....je kan de vis voor niks krijgen hoor, laat het maar weten

    Ik ga de soep a.s woensdag eens klaarmaken. [proef]
    Dan kunnen we de soep 2de kerstdag nog eens eten ...als we MET ZIJN TWEEEN ons kerst menu eten.
    Eerste kerstdag gaan we met vrienden naar een restaurant eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De soep was zo ontzettend lekker. We vragen pattent aan.

    BeantwoordenVerwijderen