maandag 15 december 2008

Snowbase

Vanmiddag nog eens anderhalf uur op de latten gestaan. We kunnen gerust zeggen dat het steeds beter gaat.
Het was zeer rustig op de piste dus we konden flink onze gang gaan.
We hadden echter wel al eens een kerstboom verwacht, maar blijkbaar doen ze niet veel om er eens een beetje een kerstsfeer in te brengen.
Ook de muziek is van dat typische rampe-tampe muziek. Dat is leuke muziek om eens flink te keer te gaan in een sportschool en om op dat ritme je bewegingen te maken.
Niet dat kerst of oud en nieuw zullen worden vergeten. Dat wordt waarschijnlijk wel iets moois.

Op een gegeven moment gingen we met de skilift weer naar boven terwijl er een meisje midden op de piste lag. Nu gebeurt het wel vaker dat iemand met een snowboard languit ligt uit te hijgen. Maar midden op een piste??
Voorbijgangers vlogen zo voorbij en gaven haar geen enkele aandacht. Het meisje bleef echter liggen. Toen ik boven was voelde ik me de redder in nood en stoof als een pijl uit een boog naar beneden. (of bracht ik mezelf nu in nood)
Het ging wel zei ze toen ik haar vroeg of er een probleem was. Het board kreeg ze niet los van haar voeten zodat ik dat voor haar heb gedaan. Opstaan kon ze niet dus hielp ik haar overeind. Het gaat wel, het gaat wel zei ze steeds terwijl het helemaal niet ging. ('twas een belgsken) Ik zei haar te blijven zitten aan de kant van de baan terwijl ik de hulpdienst zou inschakelen. Beneden gekomen kon ik met gebarentaal duidelijk maken (aan iemand die in de kantine zat) dat er iemand op de baan lag die hulp nodig had.
Uiteindelijk kwam er iemand die aan de baan aan het werken was, oké dacht ik, nu komt het wel goed.

We weten allemaal hoe een klein kind de trap afkomt? Nou zo ging het meisje de piste af naar beneden. (op haar kont, schuifelend) En de eerste hulp liep er vrolijk naast. Iedereen zag het schouwspel met argwaan aan. Dit kan toch niet!!??
De eerste hulp kwam er uiteindelijk ook achter dat dit niet verder kon en ging beneden een soort van reddingsboei halen waar het meisje dan op kon zitten en zo gemakkelijk naar beneden kon worden getransporteerd.

Ik heb al een hele tijd het idee dat Snowbase niet echt lang zal blijven bestaan. Het ziet er allemaal niet echt professioneel uit. Geen toezicht op de baan, een paar jonge snuiters die springheuvels aan het bouwen zijn door middel van emmertjes water naar boven dragen via de skilift, dubbele bezetting van de kassa's, winkelpanden die nog nooit zijn gebruikt, geen coördinatie voor het lesgeven. Als je voor het eerst les krijgt weet je niet waarheen, hoe laat en bij wie.
Instructeurs zijn klasse! Zonder meer, maar staan niet op de loonlijst van Snowbase.
Je krijgt het idee dat het hele gebeuren in beheer is van iemand die andere belangen heeft.
Toch blijkt er wel een directeur op de loonlijst te staan????? Zie je het al voor je, een directeur van een tennisveld, sportschool, zwembad, bibliotheek, sporthal enz.

Persoonlijk zie ik daar vele mogelijkheden in Snowbase, maar waarschijnlijk hebben een aantal gemeenteraadsleden teveel een vinger aan de pols. Zij maken liever ruzie over wie de winkelpanden mag betrekken en wie niet. Met als resultaat......Leegstand!

Met de vereniging SnowDOWn gaat het bijzonder goed. Zo goed zelfs dat we ook het materiaal niet meer hoeven te huren.
Dus: Een jaarkaart voor honderd Euro, de maanden november en december kregen we gratis. 25% korting bij het nemen van lesssen. En we kunnen nu 2 uur achtereen reserveren, voorheen was dat 1 uur. En als je wilt en er zijn niet teveel reserveringen kun je de hele dag skieën.
Het zou toch zonde zijn dat dit niet zou kunnen blijven bestaan.

We zullen nog wat inspiratie op gaan doen in het buitenland en komen wellicht met goeie ideeën naar huis.

2 opmerkingen:

  1. Het zou jammer zijn als het moest sluiten...in het weekend is het wel drukker denk ik. veel Belgen.
    We zullen Snowbase het voordeel van de twijfel geven en..jullie gaan goed over de baan en hebben er veel plezier in.

    De tijd zal het leren !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het hoeft niet perse aan deze baan te liggen hoor. De coordinatie is bij andere banen soms ook heel erg slecht. Ik zou zeggen: maak een leuk business plan en doe het zelf beter. Mochten ze dan over de kop gaan sta jij klaar om in te springen.

    BeantwoordenVerwijderen