vrijdag 5 oktober 2007

Doktersdiploma

Gisteren ging ik samen met papa naar de dokter om mijn wrat te laten aanstippen, dat is waanzinnig koud. Toen we binnen kwamen vroeg de dokter aan ons of we voor het doktersdiploma kwamen. Papa vroeg toen aan de dokter wat het precies inhield en aan mij of het mij leuk lijkt om hier aan mee te doen. Dat leek me wel wat en ik heb mijzelf toen ingeschreven voor vandaag, de groep van gisteren zat namelijk vol. Vandaag om 4 uur moest ik er zijn en ik vond het heel erg spannend. Bij de dokter moest ik en nog een aantal kinderen verschillende dingen doen: we gingen naar ons eigen en elkaars hart en longen luisteren, kijken of je schopt wanneer je met een hamertje net beneden je knie slaat en een echte spuit met een echte naald in een sinaasappel (en later nog een keer in de kont van de dokter, nee hoor in een pop) prikken en de vloeistof erin spuiten. Dit alles omdat het "de week van de klant" was. Er waren de hele week verschillende activiteiten en heel erg veel open spreekuren. Je kon leren hoe je een baby moet inbakeren of je kon voor opvoedkundige vragen terecht op het pedagogische spreekuur. Papa heeft zijn bloedsuikergehalte laten bepalen bij de apotheek. Het moet in nuchtere staat minder zijn dan 7,6 en het was 4,6, heel erg mooi dus. Ik vond het heel erg leuk maar weet nog niet of ik dokter wil worden.

1 opmerking:

  1. Hallo Melissa,
    Gefeliciteerd met je Doktersdiploma.
    Goed van jouw.
    Wil je ...als je groot bent dokter worden?
    Groetjes van Opa en Oma.

    BeantwoordenVerwijderen