woensdag 17 september 2008

Sporten

Gisteren voor het eerst weer eens gesport onder begeleiding. In het intakegesprek werd alles doorgenomen en werden de doelstellingen vastgesteld.
Ik heb het doel gesteld om mijn buikspieren weer eens wat aan te gaan sterken, want tijdens al dat fietsen wordt daar niet veel van gevergd. En dat begin ik te merken ook. Tevens wil ik de schouderpartij sterker en soepel krijgen waardoor het uithoudingsvermogen tijdens het zwemmen zal verhogen.
Tijdens de vakantie zie ik regelmatig mensen zwemmen die kilometers langs de kust blijven zwemmen, of het meer oversteken en weer terug. Dat wil ik ook kunnen, dus vandaar.
Het lange afstandslopen gaat niet meer en is me ook ontraden.
Fietsen mag nog volop maar wel op een klein verzet. (snel rondtrappen met minimale weerstand)
Na het intakegesprek werd ik op de fiets gezet om de conditietest te gaan doen. Aan de hand hiervan zal mijn trainingsschema worden bepaald.
Het resultaat van de test was enigszins verbazend voor me omdat ik in de categorie "geweldig" was terecht gekomen. Er werd een waarde aan gegeven van 51,3
Dit had ik zeker niet verwacht omdat ik weet dat de conditie jaren terug stukken beter was.

De training verliep lekker en zelfs op de loopband voelde het goed ondanks die vervelende knie.
Ik werd gewezen op de gevaren van het hardlopen op de band maar het is niet te vergelijken met het lopen op de weg.
Uiteindelijk weet ik dat de pijn altijd de kop opsteekt na de gedane arbeid, maar wie weet...... dit keer misschien niet.
Na een paar uur was het al zover en wist ik dat ik dat lopen op de band wel kan schrappen uit het schema. Er zijn nog genoeg toestellen waarop ik me kan uitleven en daar gaan we dan ook voor.

De training wordt nu aangepast aan de doelstellingen en de trainingen die ik op doe tijdens het zwemmen.

Ilona heeft ook de smaak te pakken en gaat er morgen weer tegenaan (yoga).
Pa en ma waren ook weer van de partij en behoren inmiddels tot het meubilair van de sportschool.
Als ik ze zo bezig zie...... Sjapoo!!! Pa heb ik zelfs gezien in looppas op de loopband.

2 opmerkingen:

  1. Kijk het is mooi dat je gaat hoor Stanny ..maar ik heb vorige week je spierballen eens vast mogen pakken tjonge jonge...moeten die nog groter??
    je buik is een plekje waar nog een buik moet komen ...dus dat zal wel snel een flinke put worden.
    De "[doelstelling"]
    die jij voor je ziet ....die haal je nooit kan ik je melden ! !

    Wat zijn de meertenses goed bezig hé allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanmorgen mijn tweede yogales gehad. Best pittig en ook een stukje meditatie. Heerlijk. Morgen ga ik naar bodybalance. Dat is een combinatie van yoga, tai chi en pilates. Op www.lesmills.com kun je kijken wat voor oefeningen erin verwerkt zijn. Afgelopen dinsdag dus naar fitness geweest. Was ook lekker om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen