zaterdag 20 september 2008

Plastische chirurgie bij dieren


Daarnet was ik de nieuwe tv-gids aan het doorbladeren en tot mijn stomme verbazing zag ik dat er vrijdag 26 september 2008 een programma komt op RTL4 met als titel: plastische chirurgie bij dieren. Ik moest het toch echt 2 keer lezen.

Een buikwandcorrectie bij een konijn, een nosejob bij een hond en een gecastreerde kater met neptestikels voor meer zelfvertrouwen. Hoe ver gaan huisdiereigenaren om hun geliefden er goed uit te laten zien? Er wordt een aantal baasjes gevolgd dat niet tevreden is met de looks van hun huisdier.

Hoezo geliefden? Gaat dat niet wat erg ver? Ok, je hebt een huisdier en je zorgt ervoor. Maar dit valt volgens mij sowieso niet onder de noemer liefde en al helemaal niet dat je zo'n beest laat afzien zodat hij/zij er weer mooier uitziet. Voor wie dan? Voor de buurhond? Of de kater van een paar blokken verder?

Dit gaat mijn pet te boven en ik zal het programma dan vast en zeker niet bekijken. Absurd!!

3 opmerkingen:

  1. Je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me wel iets, om van onze kat een zwarte poema te laten maken. Houdt de andere katten uit onze tuin (en honden, inbrekers, wederverkopers etc.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is toch verschrikkelijk, zoiets doe je toch niet bij dieren! De baasjes moeten maar iets aan hun eigen laten doen dan aan hun huisdier!!

    BeantwoordenVerwijderen