woensdag 22 december 2010

Many More

Vandaag heb ik het proces in gang gezet om een (stamrecht) BV op te richten. Ik ben naar onze (hij heeft inmiddels onze hypotheek en testament opgesteld) notaris gegaan om e.e.a. te bespreken en de processen die gevolgd moeten worden in gang te zetten. Vorige week had ik al een afspraak met de bank voor een speciale rekening en morgen ga ik naar een accountant om de administratieve rompslomp te bespreken. Dit alles om de ontslagvergoeding die ik van HP meekrijg zo goed mogelijk (lees: zo min mogelijk belasting betalen) weg te zetten en maximale controle over het geld te hebben. Omdat zo'n B.V. ook een (originele) naam moet hebben zijn we er gisteren en vanochtend eens goed over na gaan denken. Uiteindelijk is de keus gevallen op Many More B.V. Jullie mogen raden in de reacties hoe we op die naam zijn gekomen. Een klein minpuntje: er bestaat al een Many More Steps B.V. dus het kan zijn dat die bezwaar gaan maken en dat we de naam moeten veranderen. Omdat de B.V. speciaal bedoelt is voor de ontslagvergoeding en ik niet van plan ben om direct uit de B.V. werkzaamheden te gaan uitvoeren en daarbij niet dezelfde werkzaamheden (zullen) aanbieden, zal dit wel meevallen. Anders bedenken we gewoon een andere naam.

5 opmerkingen:

  1. Nou...dat is toch niet zo moeilijk Many Melissa- Anne-fleur- Nico en Yanky
    Als we het goed begrijpen wordt HP dus je opdracht gever? en kun je zelf nog nieuwe klanten zoeken ? en je gaat vanuit huis werken ?,De naam ligt wel makkelijk in de mond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hadden nog nooit van Stamrecht b.v gehoord, maar even googelen en je bent weer wat wijzer geworden.

    Veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als reactie op je eerst bericht: nee, HP wordt geen opdrachtgever. Ik ben overigens op zoek naar een vaste baan en denk niet dat ik voor een ZZP bestaan ga.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen idee dat zoiets kon. Succes gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja. Gereageerd via mijn iphone. Handig ding, het is gewoon een pc waar ontzettend veel mee te doen is.

    BeantwoordenVerwijderen