zondag 5 december 2010

Tweets

Zoals jullie rechts hiernaast kunnen zien heb ik een nieuwe gadget aan de weblog toegevoegd. Er kunnen namelijk verschillende gadgets aan de weblog worden toegevoegd. Omdat ik een berichtje kreeg dat mijn zusje en zelfs mijn zwager tegenwoordig ook tweet, heb ik - terwijl ik het toch lange tijd heb kunnen afhouden - ook maar besloten om een twitter account te nemen. En ja, als je zo'n account hebt wil je er ook iets mee doen. Voor diegene die niet weten wat twitter, twitteren en tweets precies zijn, staat hier een uitgebreide uitleg. In het kort komt het erop neer dat je korte berichtjes met iedereen kan delen. Het zijn dus kleine (maximaal 140 karakters) berichtjes die je met iedereen deelt. Je kan tweets volgen van iedereen die je interessant lijkt. Om de drempel van het twitteren zo laag mogelijk te houden is het ook mogelijk om dit met een mobieltje te doen, dan moet je uiteraard wel een telefoon hebben die een beetje van deze tijd is.

12 opmerkingen:

  1. Voor zo ver ik het kan nagaan is dat twitteren niks voor mij,het voegt weinig toe zo te zien,
    Men kan zijn/haar tijd beter en nuttiger gebruiken denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wellicht moet je het eerst eens gebruiken. In principe gebruik je het voor berichtjes die te kort zijn voor de weblog of gewoon even wilt delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In het begin vond ik het ook niets, maar nu vind ik het wel leuk om berichtjes achter te laten. Was ook wel makkelijk tijdens onze vakantie in Frankrijk, maar toen kenden jullie het nog niet. Sommigen twitteren de hele dag door, maar af en toe een berichtje is leuker (vind ik).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja, met mijn huidige telefoon kun je ook twitteren hoor. Half januari 2011 loopt ons abonnnement af en nemen we een I-phone 4.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is dat zo? Ik wist niet dat je applicaties op een Touchwiz kan toevoegen? Is een iphone wel een goede telefoon voor Stanny? Volgens mij voldoet die niet helemaal aan zijn verwachting.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In de vorige versie van twitter stond het erbij: sent bij phone (of zoiets).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb net op Yanky's telefoon gekeken en het enige wat je volgens mij kan doen is het via de internet browser. Ik gebruik HTC Peep voor de tweets en Twicca (via Twitpic) voor foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moeten jullie eens opletten wat ik allemaal kan met mijn telefoon nĂș en in de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bellen? Tja, die mobieltjes zijn kleine computers tegenwoordig. Het is alleen wel heel erg gemakkelijk. Ik hoef niet elke keer mijn computer aan te zetten en vooral het combineren van taken zoals vanuit een URL een tweet maken, eventueel nog met een foto erbij is wel erg gemakkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja Nico, het kan allemaal. Maar gemakkelijk....dat moeten we nog ondervinden.
    Het nieuwste dat ik vandaag hoorde is dat je je telefoon kunt opsporen per computer. Dus bij verlies of diefstal, kun je hem opsporen en ophalen bij de (eerlijke) vinder. En anders maak je zelf de telefoon gewoon onbruikbaar vanachter je pc. Geef je kind een telefoon mee die in je systeem staat, en je weet altijd waar ze zijn. Veilig gevoel toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hoef niet elke keer mijn p.c. op te starten, en dat zegt Nico???????
    Volgens mij is dat het eerste wat je doet als je wakker bent en die gaat pas uit als je naar bed gaat toch ?
    hahahah

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De pc hoeft niet aan omdat ik het met mijn mobiel kan. Dat heb ik je pas nog laten zien toen ik vanaf mijn mobiel jullie pc bediende.

    BeantwoordenVerwijderen