woensdag 7 november 2007

Slechte dag op kantoor

In dit filmpje is te zien hoe mensen kunnen reageren wanneer ze onder spanning staan en er iets gebeurt wat niet in de planning stond. Voor mensen die nooit op een kantoor en met deadlines te maken hebben is het waarschijnlijk moeilijk om te geloven dat dit soort situaties echt voorkomen. Wanneer projecten hun deadlines niet dreigen te halen willen de managers wel eens extra druk zetten op hun mensen. Wanneer iemand niet goed met deze druk kan omgaan en er gebeurt iets onverwachts zoals een computer die niet doet wat hij wilt of een printer die tegenwerkt, kan er iets breken in diegene en krijg je dit soort situtaties. Ik heb zelf wel eens meegemaakt, toen ik pas bij de bank werkte, dat wanneer het centrale computersysteem craste (wat nogal eens gebeurde) een collega zijn toetsenbord begon te vernielen omdat hij vergeten was om afentoe zijn werk op te slaan waardoor hij nu een paar uur werk kon weggooien. Het is daarom zaak als manager om precies te weten tot hoever je jouw mensen kan "pushen".

3 opmerkingen:

  1. Wat een gezelligheid op kantoor, en nog gevaarlijk ook.
    Je zal zo'n man thuis krijgen.
    Fijne dag gehad schat???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja, het zijn geen mannen die alles opkroppen en het waarschijnlijk helemaal kwijt zijn voordat ze thuis komen. Waarschijnlijk zijn ze dan wel ontslagen maar ja. Sommige van dit soort filmpjes zijn overigens wel in scene gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vaak zit er meer achter dan het probleem dat de man of vrouw op dat moment ondervindt. Je merkt meteen aan de mensen hoe ze aan hun werk beginnen, ga ja dan als manager wat pushen dan kun je er op rekenen dat zo'n persoon door het lint gaat. De kunst is om een medewerker op tijd even van zijn werk weg te halen en laat zien dat je door hebt dat er iets niet goed zit. Vijf minuten, en die vent doet weer gewoon zijn werk en voelt zich gewaardeerd.
    Filmpjes zijn leuk maar in het echt zoiets mee te moeten maken....

    BeantwoordenVerwijderen