maandag 26 november 2007

Sokken breien

Zo, mijn eerste paar sokken is klaar. Helemaal zelf gebreid en dat is iets wat ik nooit had verwacht toen ik ooit eens een washandje moest breien op de lagere school. O, o, wat had ik een hekel om te breien. Klamme handjes en piepende breinaalden.

Tegenwoordig is het helemaal in om zelf sokken te breien. Vorig jaar begonnen met verschillende sjaals te breien en dit jaar waagde ik me eraan om een paar sokken te doen. Ze zijn best goed gelukt en lekker warm. Het patroon heb ik van Garnstudio wat weer op de site van de *buurvrouw* staat, de wolboerderij. Er staan ook nog een paar rode, vilten sloffen op die ik ook zelf gemaakt heb. Gewoon grote lappen breien en dan op 40 graden in de wasmachine, en voila, je hebt lekkere warme sloffen.

Inmiddels staat het 2e paar sokken op de pennen, voor Stanny. Daarna mag ik aan maat 46 beginnen, voor mijn pa. Bij Wolhalla hebben ze ook hele vrolijk gekleurde sokkenwol. Je kan zelfs wol kopen met kleuren uit het regenwoud (Opal Regenwoud).

3 opmerkingen:

  1. Het is niet te geloven ....zo creatief als jij bent ...dat heb je vast van mijn Moeder.
    Wat zou ze trots zijn geweest, Want op mij was ze het qua handwerken niet .
    Als ze naar de ouder avonden ging...schaamde ze zich voor mijn broddelwerk.

    Je Pa zal zijn sokken [die je nog gaat breien] met vis betalen zei hij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar op de lagere school was het bij mij ook knudde met breien. Borduren vond ik wel leuk.

    En jouw hardanger kunstwerken zijn ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En....wanneer komen er werkshops.....[die jij gaat geven] kettingen maken sloffen vilten sokken breien etc etc. etc
    Over de werkshop bij de senioren in het PVO gebouw was niemand tevreden.....goedkope kralen moesten ze kopen en geen uitleg.

    want het is wel leuk dat creative aan de keuken tafel maar......het zou toch leuk zijn om er wat mee te verdienen.
    En dan in de zomer de thee tuin ?

    Er zijn vele mogelijkheden in de Mathijsstraat....kwestie van beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen