donderdag 2 oktober 2008

15 minutes of fame

Een bekend gezegde van de bekende kunstenaar Andy Warhol is dat iedereen 15 minuten in zijn leven bekend zal zijn. Zoek het op in Google en je krijgt meer dan een miljoen pagina's in het Engels en Nederlands die hier over gaan. Hoe gemakkelijk dit soms gaat is een rechter pas achter gekomen toen hij op straat werd aangesproken om - voor een camera - een reactie te geven. Deze man gaf als reactie de camera een mep omdat hij er klaarblijkelijk niet van gediend was om aangesproken te worden. In plaats van meteen zijn excuses aan te bieden, iets wat veel mensen toch pas doen wanneer ze daar vanuit hun beroep door gedwongen worden, loopt hij weg. Beetje dom dus. In dit geval is er onderzocht hoe de beste man heet en wat voor werk hij doet. Dit werd uitgebreid op de website gezet met de mededeling dat er aangifte van zou worden gedaan. Uiteraard nam het ANP dit over, wat voor alle serieuze kranten en nieuwssites genoeg reden was om het nieuws integraal over te nemen. Nu blijkt dat ze helemaal geen aangifte wilden doen omdat de man nu al genoeg gestraft is. Deze man heeft in ieder geval zijn 15 minuten bekend zijn gehad.

4 opmerkingen:

  1. Het lijkt wel een beetje op het verhaal van clown Bassie. Die zou een 42-jarig jongere vrouw zwanger gemaakt hebben. Ik denk dan gelijk: met of zonder schmink?

    Maar het blijkt ook een publiciteitsstunt te zijn. Jaja, ik zet hier zo mijn vraagtekens bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij ging het over de 31-jarige Sandra K. Toen ik dat las dacht ik al...hmmm welke 31-jarige vrouw zou er nou trots op zijn dat ze is volgeblafd door Bassie. Het blijkt echter om deze reclame te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vol geblafd ???????????????????????????/hahahahahahahahahahahahaha lachen zeg
    Maar dat reclame filmpje is echt leuk die baby als clown ! goed verzonnen.

    BeantwoordenVerwijderen