maandag 16 oktober 2006

oudhollands

Een collega van me (oud-collega van pa), Rob, heeft een bedrijfje opgestart en het resultaat blijkt verbluffend. Hij is begonnen met het maken van kaardemolens. Dit zijn hulpmiddelen om wol uit elkaar te trekken die verdere verwerking van de wol mogelijk moet maken. Het leuke is dat hij regelmatig bij me langs kwam om raad te vragen hoe hij het een en ander gemakkelijker en sneller kon vervaardigen. Dit zijn van die dingen die ik het allerleukste vindt om te doen. Probleem voorleggen, meenemen naar huis en laat dat een tijd door je bol malen waarna er een oplossing op tafel komt te liggen. Zojuist heb ik weer zo'n ideetje op de mail gedaan. Dus de komende dagen zal ik in het schuurtje doorbrengen voor het maken van een prototype.
Rob zou het aanbod willen vergroten met meerdere onderwerpen, waarvan men denkt: "Hoe kom je op het idee". Maar er is markt voor. Wel eens gehoord van "Bamboe breipennen". Laat dit nu bij ons in de tuin staan groeien als kool. Mogelijkheden zat dus, zo blijkt.
De mogelijkheid dient zich aan om zelf ook iets te gaan vervaardigen.
Tips zijn welkom!!

3 opmerkingen:

  1. Goh wat leuk van van der Have.
    En voor jullie een nieuwe uitdaging b.v.
    Verkoop ongedaan maken.
    Tuin plat gooien behalve de bamboe voor de brei pennen.
    Schapen gaan houden .
    Ilona spinnen en breien in de kas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wol kunnen we inkopen, dus geen gemekker onder het slaapkamerraam, spinnen doen de katten al en breien... Dat kan mijn schoonmoeder vast wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja hallo, daar heb ik geen tijd voor hoor,
    Toen ik nog jong en mooi [haha] en verliefd was heb ik eens een trui voor mijn lief gebreid. had er maar 2 jaar aan gebreid en de trui was heel mooi geworden vond ik zelf donker grijze trui. hij reed toen op de brommer dus een warme trui kwam goed van pas.
    Na 2 keer dragen was het een lange jurk geworden ....maar zijn knietjes bleven lekker warm.

    BeantwoordenVerwijderen