maandag 11 augustus 2008

Bestellen II

Na afgelopen vrijdag en zaterdag een hele dag op TNT gewacht te hebben, vandaag maar weer een keer met Neck gebeld. Daar vertelden ze mij dat het pakket de status sorteren nog had wat betekend dat het pakket nog niet is aangeboden ........ euh........duh!! Alsof ik dat niet wist, ik ben de hele tijd thuis gebleven. De mevrouw aan de telefoon kon er verder ook niets aan doen. Ik kon het verder bij de klantenservice proberen. Daarvoor moest ik natuurlijk wel even opnieuw bellen en dan een andere keuze kiezen in het menu.

Achtereenvolgens heb ik de anderhalf uur daarna naar de volgende nummers gebeld:
  • Eerst naar de klanteservice die mij precies hetzelfde vertelden als de eerste mevrouw, ondanks dat hun mij verder zouden moeten kunnen helpen;
  • Daarna naar TNTexpress gebeld die mij niet verder konden helpen maar wel wisten dat ik TNTpost moest hebben maar dat ik hiervoor wel een barcode nummer moest hebben;
  • Weer naar Neck gebeld om te vragen wat het nummer was;
  • TNTpost gebeld met het nummer wat fout (nouja, niet compleet) bleek te zijn;
  • Weer Neck gebeld wat het juiste (complete) nummer is;
  • TNTpost weer gebeld met het juiste nummer, helaas, ze konden mij niet verder helpen. Ik kon het bij TNTcargo verder vragen. Ik kreeg een nummer wat op 121 eindigde;
  • Nummer drie keer gebeld, geen gehoor;
  • Nummer van TNTcargo opgezocht op internet, dat was bijna hetzelfde als het eerste nummer maar dit eindigde op 100, hier ook geen gehoor;
  • TNTpost weer gebeld met de vraag wat het juiste nummer is. Ik kreeg toen de nummers eindigend op 122, 123 en 124;
  • Het nummer eindigend op nummer 122 gebeld, dit bleek een totaal ander bedrijf te zijn. De persoon vertelde mij dat dit wel vaker gebeurde en dat ik het nummer eindigend op nummer 134 kon proberen wat volgens haar wel van TNTcargo is;
  • Dat nummer bleek van TNT maar dan wel vluchtinformatie te zijn. Hij verwees mij door naar een nummer in Haarlem;
  • Het nummer in Haarlem kon ook niets voor mij doen en verwees mij door naar een nummer in Leeuwarden;
  • Na een aantal keuzes in het menu gemaakt te hebben verwees dit nummer mij door naar het algemene nummer van TNTpost gebeld wat ik bij bullet 4 en 6 ook gebeld had. De mevrouw begreep dat ik het niet leuk meer vond en vertelde mij dat ze er verder ook niets meer aan kon doen. Het enige wat ik nog kon doen was de opdrachtgever bellen zodat die een klacht kan indienen;
  • De cirkel was nu helemaal rond toen ik - inmiddels toch wel enigzins geirritreerd - naar de klantenservice van Neck belde. De mevrouw begreep mij volledig maar vroeg mij toch het een dag af te wachten.
Op de website van Neck staat dat er voor dit product een 24-uurs levering kan plaatsvinden. Voor nieuwe klanten en klanten die op een van de Waddeneilanden wonen kan het wel eens een dag lager duren. Het duurt inmiddels 8 dagen. De verschillende afdelingen binnen zowel Neck als TNT kunnen niet naar elkaar doorverbinden, werken volledig langs elkaar en over het algemeen hebben ze weinig zin om je verder te helpen. Ik kan niet wachten om weer iets bij Neck te bestellen of het via TNT te laten bezorgen.

Update: het is ongelooflijk, om 10 uur precies ging de bel. Het was de bezorger van TNT die de tv kwam afleveren.

3 opmerkingen:

  1. Neckermann is dan ook de STUNTmarkt!! Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zooooo, wauw, we lezen net je update. Om 10 uur 's avonds bezorgen ze nog? Nou dan hebben ze hem toch wel persoonlijk uit het magazijn gehaald en nog even gebracht.

    Afijn, veel kijkplezier gewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, al het geklaag heeft toch geholpen. Kwart over 10 was de tv geinstalleerd en daarna nog een kwartiertje genoten van het mooie en grote beeld en toen was het tijd om naar bed te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen