zaterdag 9 augustus 2008

Trekhaak




De trekhaak zit inmiddels onder de Volvo zonder dat de garage er aan te pas moest komen.

Trekhaakshop is inderdaad goedkoper qua aanschaf, zoals Nico meldde via de mail.
Deze site ben ik ook tegengekomen maar durfde er niet te bestellen omdat ik niet wist of ik het aansluiten van het een en ander wel voor elkaar zou krijgen.

Bij het informeren bij Cappendijk (Volvodealer) was de prijs wel erg hoog en dat had te maken met het demonteren van de bumper, ivm aanpassingen eraan, en een stukje software dat moest worden aangepast.
Deze verhalen had ik echter nergens vernomen tijdens het speuren op het internet.
Volgens de dealer moest ik zeker rekenen op 600,- Euro !!!! Mooi niet dus!!!

Uiteindelijk bij Snoodijk in Axel besteld met de afspraak dat ik hem zelf zou monteren maar dat ik hun hulp zou krijgen als er zich een probleem zou voor doen.
Dit is nu de vierde trekhaak, (Ford, Mazda en Rover) die ik heb gemonteerd, en niet één was zo eenvoudig als deze. Een perfecte beschrijving voor het monteren en het aansluiten van electra.
Ook de voorzieningen die Volvo treft tijdens het bouwen van zijn auto's zijn vooruitziend te noemen.
Het verhaal over het demonteren van de bumper was uit de lucht gegrepen, evenals het verhaal over de aanpassing van de software.
De enige software die moet worden aangepast is die van de garage waarmee ze de rekening opmaken.

Hoe komt een Volvodealer anders aan zo'n belachelijk hoge offerte?

Oh ja. De veranda is inmiddels ook klaar. Oordeel zelf maar. Commentaar als *lieflijk* wordt niet (meer) aanvaard.

5 opmerkingen:

  1. Nog niet precies helemaal klaar. De vloer moet nog blauw geverfd worden en ik wil graag 3 Marokaanse hanglampen ophangen.

    Tegenwoordig vliegt Ryanair ook op Marrakech dus kunnen we ze persoonlijk uitkiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit er ook nog aan te denken om (zelf) een trekhaak onder de Renault te zetten. Er zijn meer zaken die trekhaken aanbieden. Wen maar aan hoge rekeningen van de Volvogarage.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een trekhaak blijft zeer handig hoor.
    Als je het zelf doet scheelt het enorm veel geld.
    Ik wil je best helpen, geen probleem. Ik kan het hier thuis doen, dan heb ik alles bij de hand en zitten we met een dak boven ons hoofd.
    Maar het kan ook bij jullie, en als we tijd over hebben leggen we de vlonder ook nog even voor de sërre.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mij hoor je niet zeggen dat de veranda lief is hoor ! ! ....Maar het ziet er erg schattig uit, en heel erg knus ook.

    Heel fijn dat je met Ryanair kan vliegen naar Marokko....dan heb je 3 heel erg goedkope lampen.
    of niet dat zou ook zo maar kunnen.
    Ga eens op de markt kijken in Beverwijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien bestellen bij Neckerman? De lampen worden dan waarschijnlijk bezorgd via Marrakech. Dus... Lampen uit Marrakech!!

    BeantwoordenVerwijderen