zondag 17 augustus 2008

De ongelooflijke lever- en galblaaszuivering

Zo, net weer een zuiveringskuur achter de rug. Vorig jaar heb ik een detoxkuur gedaan wat goed bevallen is en dan nu een lever- en galblaaszuivering. De voorbereiding en de kuur zelf vielen gelukkig wel mee, maar het is even doorbijten. Ik moest 5 tot 6 dagen een liter appelsap per dag drinken. Dat was wel lekker, want dat lust ik graag. Het gaf me wel een opgeblazen gevoel op den duur. Ook 2 keer per dag darmmanagement (is groen poeder) vermengen met een glas sap een half uur voor de maaltijd en een maatdopje aloƫ vera in een glas sap. Verder natuurlijk weinig vet, eiwit en alcohol. Ook geen koude of bevroren voedsel of dranken. Nu heb ik daar toch al een hekel aan, op ijs na dan.

Je moet dan tussendoor in die week ook wel een paar darmspoelingen doen, maar dat is, als je het vaker hebt gedaan, ook niet zo'n ramp.

Op de kuurdag zelf mag je heel licht ontbijten, liefst havermout, maar ik heb 2 cracottes met appelstroop gegeten. Verder alleen fruit of fruitsap. Als lunch gekookte of gestoomde groenten met Basmatirijst gegeten. Na 14.00 uur niets meer, alleen water.

Om 18.00 uur een glas water met detox 1 (bitterzout). Dat was erg vies, maar door een rietje viel het nog enigszins mee. Stanny zat lekker aan een heerlijke wokschotel! Om 20.00 uur een tweede glas detox 1. Om 21.45 uur 3/4 glas versgeperst grapefruitsap met 125 ml. olijfolie klaarmaken. Dit om stipt 22.00 uur staand naast je bed opdrinken, dan gelijk gaan liggen op je rechterzij en het licht uit. Ik viel zonder moeite in slaap en er gebeurde verder ook niets.

Om 2.30 uur werd ik wat koortsig wakker en ben even naar beneden gegaan maar was wel wat slap. De wekker stond op 6.00 uur want dan moest het 3e glas detox 1 ingenomen worden. Dat beviel niet zo goed. Om 8.00 uur het laatste glas wat ik maar half opgedronken heb. Vanaf 10.00 uur mag je dan weer beginnen met fruit/fruitsap en daarna licht verteerbaar voedsel nuttigen. Ik had wel mijn koffie gemist, dus die dronk ik 's middags weer voor het eerst.

Het viel me allemaal wel mee en ook was ik niet echt misselijk of zo. Wel wat slapjes vandaag. De galstenen zie je inderdaad goed drijven. Zo groot en groen als erwten. Je kon er foto's van maken en dan opsturen. Ik heb het niet gedaan, geloof het zo wel. Of wilden jullie ze nog zien? Daarnet hebben we een flinke wandeling gemaakt en toen kwamen er nog tevoorschijn die wat groter waren (als knikkers). Dus het werkt echt wel.

Voor meer informatie kun je altijd kijken op powerdetox.

9 opmerkingen:

  1. Nou heel leuk om te lezen allemaal maar...nee dank je.
    Ik heb al eens een wonder olie kuur gedaan om de geboorte van onze zoon op te wekken ....maar nee hij kwam spontaan 14 dagen later.
    Het was gewoon nog geen tijd voor onze Nieks.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, dat klinkt ........euh....... interesant. Ik heb er zelf wel eens over zitten denken om een sapkuur te doen maar het is er nog niet van gekomen. Ben je wel gewoon naar je werk gegaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk is zij niet naar dr werk gegaan ...ze moest met die beeldige groene steentjes een padje leggen.
    Ik had 104 zwarte galstenen...sommige mensen hebben witte.
    Maar jij dus beeldig groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoezo..."Natuurlijk is zij niet naar d'r werk gegaan".
    Ik dacht het wel!!

    Klinkt wel erg afkeurend.

    Ik ga straks fietsen naar Breskens in de regen en aardig wat wind.
    En woensdag ga ik gewoon werken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stanny je moet de reactie goed lezen......ZE MOEST EEN PADJE LEGGEN hahahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wil iedereen alsjeblieft van MIJN STENEN afblijven ja?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit verhaal wordt steeds smeriger.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoeveel keer heb je dit gedaan uiteindelijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is bij deze ene keer gebleven. Eigenlijk zou het ieder jaar wel moeten.

    BeantwoordenVerwijderen