woensdag 20 augustus 2008

Edelsteentherapie

Gistermiddag waren we in Breskens en nadat we ons (weer) hadden voorzien van wat kampeerspullen bij Keijmel, kwamen we voorbij de winkel met edelstenen, de Geode. Ze hebben prachtige edelstenen en mineralen maar ook mooie sieraden met edelstenen erin verwerkt. Voor elke soort klacht bestaat er wel een edelsteen en ook is er een overzicht van stenen welke toegeschreven zijn aan de sterrenbeelden. De stenen worden gebruikt om lichaam en geest in zijn natuurlijke balans te brengen en te houden. Dit doen ze door hun eigen specifieke trilling, kleur en grondstof af te geven aan het energiesysteem van mens of dier. Zorgvuldig te werk gaan met edelstenen is geboden. Daarom wordt geadviseerd om de steen persoonlijk te laten uittesten door middel van de spiertest. Op deze manier is resultaat verzekerd. Een steen die niet is uitgetest en niet bij het energiesysteem van de betreffende mens past kan het verstoren en dus negatief werken.

Je moet op een stoel gaan zitten met je linkerhand op je buik en de rechterarm zijwaarts gestrekt. De mevrouw van de winkel test dan of er genoeg energie doorstroomt als je tegendruk geeft. Vervolgens zoekt ze een steen uit en dan volgt weer de test met de steen in de hand. Ik kreeg 2 stenen aangereikt, te weten de amethist en de magnetiet. Deze stenen werken het best tegen spanningshoofdpijn, migraine en ontspant de nekspieren en schouderbladen. Je moet ze op je blote huid dragen. Voor verdere uitleg kun je beter een edelsteen opzoeken en de daarbij behorende uitleg lezen op de website van de Geode. Anders wordt dit wel een erg lang verhaal.

2 opmerkingen:

  1. Het zijn prachtige stenen te noemen, geheel ontworpen door de natuur.
    De spiertest wilde ik ook wel eens ondervinden om te weten wat er uit de bus zou komen.
    Zittend op een rotan stoel, linker hand op de buik rechterarm gestrekt horizotaal opzij. De mevrouw legt haar rechter hand op mijn bovenarm en haar linker hand op mijn hand. Op deze wijze zou ze mijn energie kunnen meten....
    Oké.
    Ze kiest uit de vele soorten stenen drie stuks die vervolgens op mij worden getest of de werking juist zou zijn.
    De test... Linkerhand op de buik en rechter arm weer gestrekt. De mevrouw oefent druk uit op mijn hand waar een van de drie stenen in ligt, en vraagt mij de druk op te vangen zodat mijn arm niet naar beneden wordt gedrukt.
    Dit lukt me wel maar gaat nogal schokkend/trillend. Alsof het heel zwaar is.
    Met de tweede steen gebeurt hetzelfde en met de derde kan ik de druk opvangen terwijl ik mijn arm stil kan houden.
    Dit blijkt de steen te zijn die overeen komt met mijn soort energie.
    De Carneool blijkt bij me te passen.
    Dat is lachen.... Dit is wel een heel doorzichtige test/truc. Toch?
    ach het steentje kost 3,50 en ziet er wel leuk uit.

    Voor wat extra info over het een en ander nemen we nog een A4tje mee om thuis eens door te nemen.

    Slik!!!!
    "Overzicht van stenen toegeschreven aan de sterrenbeelden".
    Zo staat te lezen op het A4tje.

    RAM 21 maart/21 april: Rode jaspis, robijn en ja wel...Carneool!!
    Hoe kan die mevrouw dit meten??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En de stenen uit het vorige bericht, waar zijn die precies goed voor?

    BeantwoordenVerwijderen