vrijdag 8 augustus 2008

Bestellen

wat is tie mooi he?Dit stukje gaat over een aantal zaken die ik zo duidelijk mogelijk zal opschrijven. Wanneer e.e.a. niet duidelijk genoeg over komt, zie ik dat wel in de reacties.

Allereerst deed onze televisie na 18 jaar trouwe dienst op zondagavond ineens "poef" en sprong in de standby. Wat ik ook probeerde het maakte niets uit, elke keer sprong de tv terug in de standby. Omdat ik al een tijd een nieuwe tv wil had Yanky als voorwaarde dat de oude eerst kapot moest zijn voordat ik een nieuwe kon bestellen. Eigenlijk wilde ik helemaal niet dat de tv kapot zou gaan want 18 jaar trouwe dienst zonder 1 probleem schept toch een bepaalde loyaliteit. Toch maar even gekeken op internet waar ik mijn favoriete tv het goedkoopst kon krijgen. Dat bleek bij Neckermann te zijn en een half uur nadat ik geconstateerd had dat de tv echt overleden was, was de nieuwe besteld.

Omdat deze tv bij Neck zo'n € 350,- goedkoper was dan de eerstvolgende en omdat Neck een 24-uurs service hanteert waren de redenen dat ik bij hun besteld heb. Ik kreeg meteen een ontvangstbevestiging dat de order aangekomen was en in behandeling zou worden genomen. De enige manier om te betalen was met een acceptgiro achteraf. Volgens de website zou het bij klanten die voor de eerste keer iets bij Neck kopen en bewoners van de Waddeneilanden het een dag langer kunnen duren voordat de tv geleverd zou worden. Op dinsdag maar een keer gebeld. Er was een brief (?) onderweg met meer informatie. Ik vroeg de telefoniste wat er in de brief stond maar dat was schijnbaar geheim want dat kon ze niet zeggen. Op woensdag nadat de post geweest was nog maar een keer gebeld en de telefoniste zei nu dat ik optie 6 maar moest bellen. Zo gezegd, zo gedaan en deze telefoniste vertelde mij dat er eerst een aanbetaling moest worden gedaan voordat de tv geleverd zou worden. Nu vind ik dat redelijk, ik vind het alleen erg raar dat dit per post wordt gecommuniceerd en niet b.v. per email wat toch een stuk sneller gaat. Ze vertelde mij het bedrag en omschrijving en ik ging het bedrag meteen overmaken. Nu heeft Neck alleen een giro-rekening en dat kan wel eens een week duren voordat geld vanaf de AAB naar de Postbank is overgemaakt. Meteen nog maar een keer gebeld met de vraag waar mijn tv bleef want ik had het geld al (lang) overgemaakt. Ze vertelde mij dat de betaling nog niet verwerkt was en vroeg mij wanneer ik precies het geld had overgemaakt. Ik gaf toe dat dit een paar minuten geleden was en ik kreeg te horen dat er contact zou worden opgenomen wanneer de betaling verwerkt was. Op mijn reactie dat dit wel een week zou kunnen duren gaf ze mij de tip om een betalingsbewijs te faxen. Meteen de volgende ochtend op kantoor het bewijs van betaling gefaxt. Twee uur later maar eens gebeld en ik kreeg toen te horen dat ik drie minuten geleden was gebeld met de mededeling dat de tv vandaag (vrijdag) zou worden geleverd. Ze hadden hiervoor wel de oude bestelling geannuleerd en een nieuwe aangemaakt. De logica was mij later pas duidelijk: Neckermann is van oorsprong een postorderbedrijf. Op een gegeven moment zijn ze er een webshop bij begonnen maar de backoffice is volledig gebasseerd gebleven op de frontoffice van het postorderbedrijf.

Neckermann heeft de service dat er vanaf 8 uur 's ochtends gebeld kan worden hoe laat de levering plaats gaat vinden. Uiteraard moest ik erachter komen dat mijn levering via TNT loopt en dat deze service daar niet voor van toepassing is. Afwachten dus maar.

Inmiddels zijn jullie waarschijnlijk wel nieuwsgierig geworden welke tv het geworden is. Het is een full-hd van Philps geworden met alles erop en eraan. Meteen ook maar een HD-pakket van UPC genomen, dit is een verhaal op zich wat ik jullie zal onthouden. Kom maar snel een keer kijken want ik heb al gehoord dat het beeld waanzinnig moet zijn.

5 opmerkingen:

  1. Ja hallo,,,, kom maar snel kijken ! !
    Neem er maar een foto van ...als hij er staat....het is wel een plat scherm zeker.?
    Veel kijk plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi...heel erg groot...hebben jullie nog wel plaats voor zo'n groot toestel?
    Zal wel even wennen zijn met de vorige

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks de belofte van Neck dat de tv vrijdag binnen zou zijn ben ik ook vandaag tevergeefs thuis gebleven en kan ik nog steeds niet genieten van HDTV.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja..... Lekker gemakkelijk, bestellen via internet.
    Je zou d'r wat van krijgen als men thuis blijft en dan nog niets binnen krijgen.

    Het digitale beeld moet enorm prachtig zijn en is niet te vergelijken met de tv's die we gewend zijn.
    Wij kunnen hier geen digitale beelden ontvangen. Althans niet via KPN. Eigenlijk wel jammer want het moet zo prachtig zijn dat zelfs de reclame's uit de kunst zijn.

    Had heel mooi geweest om de opening van de Olympische Spelen te bekijken. Gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We (nou ja, ik vooral) hebben zitten kijken, helaas was het dus niet in HD, iets waar ik mij erg op had verheugd.

    BeantwoordenVerwijderen