zondag 12 oktober 2008

A1GP

Vorige week zondag was de opening van het A1GP seizoen met de race op Zandvoort. Ik had in februari al kaarten geregeld via de EDS personeelsvereniging. Raymon had een kaartje van Sonja voor zijn verjaardag gekregen en een vriend van Raymon had zijn vader een kaartje gegeven voor zijn verjaardag. Om 9 uur 's ochtends kwamen ze me al ophalen. Gezamenlijk gingen we met Raymon's auto naar Station Sloterdijk in Amsterdam waar we de trein pakten naar Zandvoort. Jullie weten vast nog wel wat voor weer het was, we hadden dan ook allemaal goede jassen (ik had mijn rode wintersport jas) aan en ook de regenbroek waren we niet vergeten. Vanaf het station was het nog een 10 minuten lopen naar het circuit. We waren er om een uur of half 11, een half uur voordat de eerste race van start zou gaan. Het weer werd er niet beter op en toen we een aardig plekje gevonden hadden in de duinen ging al snel de regenbroek aan. Dat was geen overbodige luxe. Er waren die dag in totaal 4 races. Het was allemaal best spectaculair om te zien en leuk om zo'n race eens mee te maken. Een paar uur voordat alles afgelopen was kwam ik erachter dat mijn wintersport schoenen niet waterdicht waren. Dat was wel het enige van mijn lichaam dat nat geworden was. Mijn jas was aan de binnenkant nog helemaal droog. Helaas ging het met team Nederland in de race niet zo goed. Ze waren in de sprint race van pole vertrokken en kwam in deze race als vierde over de streep en in de hoofdrace als vijfde. Dat mocht de pret echter niet drukken. Het was een hele leuke dag.

1 opmerking: