dinsdag 21 oktober 2008

Vakantie verkeer

He, lekker najaars vakantie. Veel mensen nemen vrij en dan is het altijd een weekje lekker rustig op de weg naar het werk toe. Zoals jullie weten vertrek ik normaal 's ochtends 's nachts rond een uur of 6 om in een redelijk tempo naar mijn werk toe te rijden. Als het dan zo rustig is als in een doorsnee vakantie gaat het helemaal snel en ben ik binnen 25 minuten op het werk. Helaas was het vandaag een beetje regenachtig, het miezerde, en dat betekent tegenwoordig dat alles vast staat. Om 10 over 6 stond er al 4 km file op de A6 en iets later stond er al 8 km. Ik deed er in totaal een uur over, een half uur langer dan normaal. Je moet er dan ook nog rekening mee houden dat ik voor een groot gedeelte van de file de stiekeme sluiproute heb genomen, dit scheelde denk ik zo'n 10 minuten. Op het plaatje kan je zien hoe het er rond een uur of 8:30 uur op de wegen uitzag. De file op de A6 was toen al voor het grootste gedeelte opgelost.

2 opmerkingen:

  1. Tjonge jonge zo vroeg van huis iedere dag.
    en dan nog in de file .....niet normaal.
    Tja wat zal ik er nog van zeggen ...openbaar vervoer is geen optie ..dus tja verhuizen en thuis werken.
    Hier in Zw vlaanderen heb je NOOIT files.
    Tis moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag stond er ook alweer 268 km. file om 14.00 uur. Het wordt steeds gekker. Die filevrije dag van de ANWB heeft ook niet veel opgeleverd. Ze moeten het openbaar vervoer nog wat duurder maken, dan gaat niemand er meer mee. Als dat flink aangepast wordt, zal je weinig files meer hebben. Lijkt zo simpel.

    BeantwoordenVerwijderen