zondag 12 oktober 2008

Kinderboekenweekfeest

Gisteren ben ik samen met pappa naar de afsluiting van het kinderboekenweek geweest, het kinderboekenweekfeest. We zijn samen met de bus naar de stad gegaan. Daar hebben we op het station een poezie boekje gekocht waarmee we een speurtocht door de binnenstad konden doen. Toen we in de buurt van het theater kwamen zijn we gestopt met de speurtocht en naar het theater gegaan. We gingen namelijk naar een voorstelling van theater Terra, het grote Terra popconcert. Ik ben in het verleden een keer naar een voorstelling van Kikker geweest in Amsterdam. Die zijn heel erg goed en daarom hadden we kaartjes voor deze voorstelling gekocht. Een paar weken voor de voorstelling kregen we een brief dat de voorstelling nu gratis was en we kregen ons geld ervoor terug. Dat was al heel erg leuk natuurlijk. In het theater was een heleboel te doen. Er waren een paar (on)bekende schrijvers die handtekeningen uitdeelden en vertelden uit en over hun boek(en). Pappa zag nog een man die hij nog kende van tv, hij vertelde de man dat hij hem kende als "taalpurist" en de man vond dit schijnbaar erg leuk en zei dat dit wel al heel lang geleden was. Hij schrijft ook kinderboeken en we kregen een pamflet mee van zijn nieuwe boek. Er waren ook boeken te koop en pappa zag een boekje van Dolfje Weerwolfje geschreven door Paul van Loon. Toevallig had ik net een boekje waarin een weerwolfje voorkwam uit de bibliotheek geleend en uitgelezen. Ik vond dat heel erg leuk. Pappa liet mij een stukje uit dit boek lezen en toen ik zei dat ik het wel heel erg leuk vond kocht pappa het boekje. We liepen toen iets verder en zagen daar zowel Dolfje Weerwolfje zelf (nou ja, iemand in een pak dat op hem leek) als de tekenaar van de illustraties zitten. Ik ging in de rij staan en een mevrouw ging achter mij staan zodat er niet meer mensen achter mij in de rij zouden aansluiten omdat de tekenaar weg moest. Daarna moest pappa nog een oma waarschuwen die haar twee kleinkinderen voor wilde laten dringen. Toen ik bijna aan de beurt was zei de mevrouw die de boel daar zo'n beetje regelde dat de tekenaar weg moest. Pappa vond dat niet eerlijk en zei de mevrouw dat ze dat de volgende keer maar anders moest aanpakken. Ze zeiden dat ik dan maar om drie uur terug moest komen want dan zat hij er weer. Wij moesten echter om drie uur in het theater zijn voor de voorstelling. Hij zei toen dat hij wel iets eerder terug zou komen en wij als eerste aan de beurt waren. We liepen weer iets verder en na een tijdje gingen we richting de grote zaal van het theater waar de voorstelling zou zijn. Toevallig stond daar de tekenaar en hij gebaarde naar ons en hij gaf mij een leuke tekening in mijn nieuwe boek en hij heeft nog 10 minuten met pappa staan praten. Daarna was de voorstelling en deze was heel erg leuk en mooi. Daarna gingen we terug en hebben we de speurtocht nog afgemaakt. Helaas konden we niet alle stukjes van de rebus oplossen want er was een bordje weg. Dat woord (volgens ons was het "jaar") hebben we maar geraden. Toen gingen we nog even wat drinken op een terras en heb ik een van de rebus-bordjes meegenomen naar huis. Het was een hele leuke dag.

3 opmerkingen:

  1. Vanaf het moment dat je boekjes kon vasthouden, werd je een boekenwurmpje. En na je 1e theaterbezoek een theaterfan.
    In je poezie album heb je een gedichtje over vlinders geschreven. Daarna schreef mama gedichtjes en namens papa en je zusje. Verder mag niemand iets inschrijven, omdat je het wil volschrijven met je eigen gedichtjes. Erg leuk dat je zo geïnspireerd bent door de gedichtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn vlinders-gedichtje:

    Vlinders zijn mooi.
    Zij vliegen soms rond.
    Ik kan ze niet vinden.
    Ik zoek ze overal.
    Nu zie ik er één.
    Nu ben ik blij.
    Hij komt naar mij toe.
    Hij vindt mij ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rozen verwelken.
    Schepen vergaan.
    Maar mijn liefde voor jouw.
    Blijft eeuwig bestaan.
    je Oma.

    Heel mooi dat je herfst vakantie zo leuk is begonnen.

    Mooi gedicht over de vlinder.

    BeantwoordenVerwijderen