vrijdag 24 oktober 2008

De Italiaanse Droom - 4 maanden verder

Vier maanden geleden wonnen Thomas & Sandy het Tros TV programma "De Italiaanse Droom". Nu 4 maanden verder blijkt hun Italiaanse droom in duigen gevallen te zijn. Het punt is nu gekomen dat ze de 4 ton op tafel moeten leggen om het pand te kopen. Het B&B loopt goed (zeggen ze) maar ze krijgen het financiële plaatje niet rond. Ten tijde van de finale had ik het oudere stel Piet & Tonny meer gegund om te winnen dan hun. Ik dacht dat zij meer op hun plaats waren in het plaatsje Piticchio dan de rest. Voor de bewoners van dit plaatsje zal het ook wel een deceptie zijn. Met veel bombarie werd het tv-programma geïntroduceerd en de bewoners wisten niet wat hun allemaal overkwam. Nu is de droom alweer voorbij en denk ik: "leuk voor de Tros dat ze voor dit programma genomineerd zijn voor een televisierring maar hadden ze hier niet meer achteraan moeten zitten?" Waarschijnlijk is het voor de Tros niet meer dan een leuk verhaal in de volgende editie van de Tros kompas. Verder vind ik het van die Thomas & Sandy behoorlijk tegenvallen dat ze nu al het bijltje erbij neer gooien terwijl het nog steeds hun droom is: "om buitenlandse ervaring op te doen. Momenteel zijn we bezig met het maken van plannen. Onze wens is het beheren van een B&B, lodge of klein hotel in een bijzonder pand op een bijzondere plek waar ook ter wereld.” Dat klinkt wel heel erg als de plaats waar ze tot 1 december van dit jaar verblijven. Nou ja, wie weet krijgen de andere deelnemers nu nog een kans. Al kan ik me goed voorstellen dat die niet staan te springen om naar dit plaatsje te gaan waarvan de bewoners aangaven liever met Thomas & Sandy verder te willen gaan dan met hun.

1 opmerking:

  1. Zelf was ik voor Piet en Tonny ...werkten hard vooral hij en die komen er meestal wel [die harde werkers.
    Ook in de plaats zelf hadden ze beter gepast en ...er waren best veel mensen die hun in de B&B wilden hebben, maar Thomas en Sandy hadden de meeste stemmen.
    Piet had het er in de laatste aflevering wel over dat ze wellicht in Spanje een B&B wilden beginnen.
    Als ik hun was ging ik het in Schotland proberen ...Piet is nogal goed met talen haha

    BeantwoordenVerwijderen