vrijdag 14 juli 2006

ALDI

Vandaag toch weer zó lekker gegeten: krieltjes, varkensfiletlapjes en verse boontjes. Dat vergezeld met een glaasje Kaapse Pracht (witte wijn) en bij de koffie een heerlijk koekje gevuld met chocola. In zo'n rolletje. En dat alles van de ALDI!! Je houdt het niet voor mogelijk dat ik daar ooit (weer) een stap binnen zou zetten. Jaaaaren geleden, zo begin jaren 80, kwam ik daar ook weleens omdat het daar zo goedkoop was. Maar nee, het interieur beviel me voor geen meter. Alles op de grond op pallets in vaak opengescheurde dozen. Zoek maar uit jongens!

Omdat mijn pa al sinds langere tijd zo'n fan is van ALDI begon het me steeds meer tegen te staan als hij weer eens wat aanprees. "Lekkere worst he?" En als je dan "ja" zei was het steevast: "van ALDI". Nou, het kwam mijn keelgat uit, die ALDI. Dat een mens daar zo verrukt van kan zijn alleen omdat het wat dubbeltjes minder is. Ik vond dat ze ook niet alles hadden (naar mijn zin) dus kwam daar zelden. Ik zeg zelden, wat ik kwam er heus weleens hoor. Soms. Ooit.

Maar sinds ik gehoord heb dat ALDI de beste wijn verkoopt van Nederland, de Kaapse Pracht dus, moest ik die toch ook eens proberen. En wat denk je? Hij was heerlijk! Zowel de witte als de rode wijn. Van rosé ben ik niet echt weg, maar ook die smaakt opperbest (volgens kenners). Dus toch maar eens wat meer meegenomen en het wordt soms echt te gek dat ik met een volle kar de deur uitga. Alleen het publiek is minder. Valt echt op.

Zo waren we van de week in Hulst omdat we ook regelmatig kleren scoren bij de Boerenbond (we wonen tenslotte in de polder) en ook voor dierbenodigdheden uiteraard. Dus even naar ALDI en wat denk je? Ik had bijna alles voor een hele week in kunnen slaan en dat voor geen al te hoog bedrag. En wat ook nog: de kar reed zo fijn. Met van die zachte zwenkwielen die geruisloos over de weg reden.

Bedankt pa, voor je jarenlange vertrouwen in ALDI. Je ziet wel dat ze op den duur toch wel naar je luisteren!

2 opmerkingen:

  1. Zucht.......Je weet toch dat je altijd moet luisteren naar je Pa en Ma ...Het zijn meestal de enige mensen die echt het beste voor je willen.
    Nu Yanky en Nico nog de jam vind Yanky al lekker, dus nog even en ze zijn ook om

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ergste is misschien wel dat de Lidl (wat toch hetzelfde is als de Aldi) bij ons tegenover de AH zit.

    BeantwoordenVerwijderen