zaterdag 15 juli 2006

Je zou ze toch het liefst...


Na het sporten ging ik gisteren even langs de AH om de breakers voor mijn dochter te halen die we bij de boodschappen vergeten waren. Ik kom naar buiten, doe mijn fiets van slot en zie dat er 2 agenten op de fiets langs de AH fietsen (dit is een voetgangers gebied). Ik denk: wat zij mogen mag ik ook en ik fiets achter hun aan. Iets verder draait een van de agenten zich om en zegt (terwijl hij verder fietst) dat je hier niet mag fietsen. Ik denk dat hij een grapje maakt en tover een flauw lachje op mijn gezicht. Terwijl ik hun voorbij fiets zegt de agent: "je kan wel lachen maar je mag daar niet fietsen hoor". Ik reageer door te zeggen: "ik zal er de volgende keer aan denken". Iets in de, vast niet meer dan LBO-geschoolde, hersens van die agent gaat mis en hij hoort: "dat zei je vorige keer ook al". Genoeg reden voor hun om mij een boete van Euro 30,- te geven omdat de agent zich ineens miraculeus kan herinneren dat hij mij inderdaad een tijdje geleden hier een waarschuwing voor heeft gegeven. Wat overigens niet zo is. Omdat ik meteen in de gaten heb dat ik hier met een agent zoals deze zo mooi door mijn moeder is beschreven, ga ik de discussie niet aan. Dit wordt dus weer een beroep aantekenen.

1 opmerking:

  1. Je kunt in je bezwaar schrift zetten dat je snel naar huis moest om dat je vrouw je had gebeld omdat ze dacht dat ze ging bevallen.

    BeantwoordenVerwijderen