maandag 10 december 2007

Proost

Het gaat eigenlijk tegen mijn geloof in maar je kunt met whisky ook goed speculeren. De pas geopende whisky-index laat zien dat er - schijnbaar - behoefte is om whisky te verhandelen puur voor het geld. Ik ben nog steeds van mening dat whisky vooral gedronken moet worden, uiteraard wel met mate. Het prestigieuze veilinghuis Christies (let op: het kan even duren voordat de pagina geladen is) heeft een fles Macallan geveild die maar liefst $ 54.000,- heeft opgebracht, een record. Toch denk ik dat het niet iets voor mij is een goede fles whisky te kopen en deze vervolgens niet te proeven. Uiteraard is het ook mogelijk om twee goede flessen te kopen en er dan één op te drinken en één als investering te houden maar dat gaat - voor mij - ook niet werken denk ik. Wanneer het een zeer lekkere whisky is vind ik het toch jammer om die tweede te verkopen en wanneer het rendement goed is vind ik het wellicht jammer dat ik die andere fles heb aangebroken.

2 opmerkingen:

  1. Tja de verleiding is wel groot om er eens van te proeven.
    En wat een prijzen ..moet wel leuk blijven vind ik.
    Wel fijn dat jij en Peter op oudejaars avond een wisky kunnen drinken...en dat zij blijven slapen ..dan kunnen jullie elkaar de trap ophelpen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad wat een prijzen. Wij gaan lunchen bij Peter & Novita maar we gaan geen oud/nieuw met hun vieren.

    BeantwoordenVerwijderen