dinsdag 15 januari 2008

Bier drinken en lichaamsbeweging goede combinatie.

Een biertje drinken in combinatie met lichaamsbeweging is het beste recept tegen allerlei levensgevaarlijke kwalen.
Dat is de opmerkelijke uitkomst van een medisch Europees onderzoek. Met deze combinatie worden hart en vaatziekten en een hoge bloeddruk bestreden.
Het 20 jaar durende onderzoek, waaraan bijna 20.000 Denen deelnamen, werd geplubiceerd in "The Europese heart journal."
Het risico op hartkwalen bij de test groep nam met ongeveer 50 procent af in vergelijking met mensen die niet dronken.

12 opmerkingen:

  1. Wat wordt er verstaan onder: "een biertje drinken"? Is er in dit onderzoek ook andere organen onderzocht of alleen hart- en vaatziekten en bloeddruk? Ik ben o.a. benieuwd naar het effect wat dit onderzoek had op de hersenen en de lever.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En met flink veel koffie drinken boven de 75 jaar kun je je leeftijd verhogen.

    Ik hou het maar bij een glaasje wijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 1 biertje na het sporten. en het onderzoek is geheel op hart en bloedvaten onderzocht...verder vermeld het artikel niks.
    Iedereen weet,... dat heel veel drinken slecht is voor de hersenen [korsakof] en is ook voor de lever niet goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vandaar bestaat het amateurvoetbal uit een avondtraining met aansluitend een warming-down in de sportkantine.
    De mensen die bier drinken na het sporten maken zich gewoon minder druk om hun conditie, die ze denken op te bouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een warming-down? Doe jij ook altijd een cooling-up voordat je begint? ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan je er eens een spellingcontrole opzetten?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja, ik was er op gewezen door mijn secretaresse maar ik kreeg het niet meer voor elkaar om het aan te passen.
    Ik heb dat woord trouwens wel eens gelegd tijdens een spelletje scrabble en toen werd het ook goed gerekend. Dus vandaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als het ooit tijdens een spelletje scrabble is goed gekeurd dan is het ook een goed woord ook. Verder is het ook nog zo dat jij wellicht op een hele andere manier sport dan de rest (van de wereld) en begint met een cooling-up en eindigt met een warming-down.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tjonge jonge....kan het ook nog in het Nederlands???????????????????/
    flauwe kul zeg...en het ging over 1 biertje na het sporten ...dus na het voetballen.korfballen,. fietsen,. zwemmen,.tennissen,.roeien,.lopen met de stokken,.etc etc etc.
    En nogmaals: goed voor en hart en vaatziekten.,.... en de bloeddruk.
    in ieder geval is er 8 keer op gereageerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kijk, ik geloof veel maar dat ze ook het Noordse Lopen hebben onderzocht, dat vind ik weer een beetje ver gaan. Hoezo is het geen Nederlands?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo, dan ga ik nu maar een biertje pakken denk ik want ik sta hier in het zweet van het boxen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou, ik geloof jullie best hoor dat een biertje goed is na het sporten maar mischien had er bij kunnen staan dat dit wel alleen voor grote mensen bedoelt is. Omdat pappa wilt dat ik zo gezond mogelijk ben moest ik perse een biertje drinken na het skien vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen