woensdag 30 januari 2008

weetjes

Zo maar wat weetjes hier en daar gelezen:
  • Leren leven, is leren los laten;
  • Van je vrienden moet je het hebben;
  • Maak vrienden! Uit Brits onderzoek blijkt dat mensen met vertrouwelingen een grotere kans hebben om een hoge leeftijd te bereiken, dan mensen zonder vertrouwelingen;
  • In een ballenbak is meer infectie gevaar dan in het bos;
  • Binnenblijven is voor onze kinderen veel gevaarlijker dan buitenspelen;
  • Een mens lijdt het meest van het lijden dat men vreest;
  • Huil liever een keer je hart uit je lijf, dan voortdurend te lopen zuchten" (Chinees gezegde);
  • Velen slapen door een storm heen, maar liggen wakker van een mug;
  • Vroeg opstaan ONGEZOND? De morgenstond heeft goud in de mond luidt het spreekwoord. Maar volgens Japanse wetenschappers is het helemaal niet zo gezond om vroeg op te staan. Vroege vogels zouden een verhoogde kans hebben op hart en vaatziektes zoals hoge bloeddruk en beroertes;
  • Wie handelt in harmonie met zijn omgeving ontmoet zelden weerstand.
en de laatste is van mijzelf:
  • Wat U niet wil dat U geschied doe dat ook een ander niet.

4 opmerkingen:

  1. Mijn belangrijkste: vraag je bij elke (belangrijke) beslissing af of je hier gelukkig van wordt. Indien het niet zo is, niet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan zo nu en dan wel eens wakker liggen ,.. zorgen of problemen hier of daar [vooral vrouwen hebben daar last van]
    Ik hoorde laatst van een vriendin....denk dan ...kan ik er iets aan veranderen...heb ik er voor zo ver dat kan, alles aan gedaan..... ga dan maar slapen. ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Nico, je zult toch wel eens dingen moeten doen terwijl je daar zelf niet gelukkig mee bent. Het leven bestaat nu eenmaal uit "geven en nemen".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het over beslissingen nemen. Soms neem je een beslissing om iets te doet wat je niet leuk vindt omdat je daar een ander een plezier mee doet, daar wordt je dan weer gelukkig van. En nee, ik doe geen dingen waar ik niet gelukkig van wordt. In ieder geval de laatste 11 jaar niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen