dinsdag 12 februari 2008

Ongeduldig!

Met het schitterende weer van de laatste dagen hebben we ontdekt dat ook de natuur ontzettend ongeduldig is. Het is nog niet eens half februari en de meeste vaste planten steken de kop al boven de grond.

Ook wij konden ons niet inhouden om het afgestorven blad van de planten op te ruimen. Dit is tegen de meest gestelde regels in maar ze kunnen me wat. Opgeruimd staat netjes en dat is het nu ook.

We hebben al meerdere keren lekker buiten kunnen eten en dat geeft een heerlijk gevoel. Laat het voorjaar maar komen!!

Ik heb het ook voor elkaar gekregen een brievenbus te metselen in Griekse stijl. Om het echt af te maken willen we een ornament op de brievenbus plaatsen. Maar waar vind je zoiets? We zijn in de auto gesprongen en op zoek gegaan door het Vlaamse Land. Maar helaas! Genoeg gezien, maar niet wat we zoeken.

De volgende uitdaging is om zoiets zelf te gaan maken. In gedachten heb ik het inmiddels al vele malen gemaakt en uiteindelijk denk ik dat het wel gaat lukken.

Voorbeelden zijn er genoeg te vinden op het internet, dus dat komt helemaal goed.

Enkele hulpstukken heb ik al gevonden en hiervan wil ik een matrijs gaan maken waaruit een ornament moet ontstaan.

Een leuk karwei tijdens het aankomend sombere weer.

Hoe het geheel er uit komt te zien?

Eventjes geduld AUB.

4 opmerkingen:

  1. Als je dan wat zakjes korrels meeneemt van je werk kan je het van plastic maken. Vandaag reden Yanky en ik op de fiets terug naar huis en zagen we in een boom, waar nog geen blad aan zat, een Ekster vrouwtje op een nest zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, je bent wat van plan. Leuk dat je zelf een ornament gaat maken. Ja, moet lukken.
    Heb de afgelopen dagen ook lentegevoel. Heerlijk weer. Erg verwarrend voor de planten en beesten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zucht.....we zullen weer om de slakken korrels moeten.
    want ik heb gehoord dat de hosta's alweer boven komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterker nog, de slakken zitten er al.

    BeantwoordenVerwijderen