zaterdag 23 februari 2008

Wake-up light


Goeiemorgen, das echt goeiemorgen om zo langzaam bij te komen uit de coma die 's nachts optreedt. Mits geen snurkende echtgenoot natuurlijk, of die om 5.15 uur al uit de veren moet. Ik ben werkelijk dolenthousiast over mijn nieuwe wekker. Een half uur voor het ingestelde alarm gaat zachtjes de zon schijnen en als het alarm afgaat, klinkt er geen schel geluid of rinkelende bellen of alweer van die vervelende muziek, nee, de vogeltjes gaan fluiten. Je kan wel de radio instellen, maar zeg nu zelf, de kamer baadt in het zonlicht, dan laat je toch extra vogeltjes fluiten? Want die van buiten zijn allang bezig.


Ook kun je kikkers laten kwaken of een ruisende waterval laten horen. Maar dat eerste geluid hebben we spontaan in de lente en zomer en dat laatste geluid... tja, ik moet al zo nodig 's morgens.

Ik voel me werkelijk echt uitgeslapen om 6.35 uur. Dat was vroeger wel anders! Dan zat ik een uur later nog zowat bij te komen met slaapoogjes en hardnekkig te geeuwen. Ook niet echt aanspreekbaar, maar moet je me nu eens zien! Ik ben werkelijk heel tevreden.

Op de site van de wake-up light staan ook nog tips voor beter slapen en om te ontspannen.

4 opmerkingen:

  1. O jij hebt ook wel eens een snukker naast je .....tennis bal in de rug van zijn pyama .....wasknijper op de neus of een por in de rug zodat hij op zijn zijkant gaat slapen.

    En ....s'avonds GEEN alcohol.
    Tjonge ..die man krijgt een gezellig leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, wacht maar. Straks moet ik een week of 6 op mijn rug liggen slapen gna gna.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @riet: Snurkt pa ook nog steeds elke nacht?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee hij snurkt bijna niet meer of zachtjes hahaha
    Ach ja wij vrouwen moeten nogal eens wat verduren he zucht het is niet anders ! !

    BeantwoordenVerwijderen