dinsdag 26 februari 2008

Tandarts

De tandarts, wie is er niet bang voor. Ik wel dus. Vanmiddag een afspraak om 15.30 uur en ik was de hele dag al zenuwachtig. Waarom eigenlijk, ze doen toch niets dezelfde dag, mocht er iets zijn.

Eerst mochten de hondjes om hun jaarlijkse cocktail bij de dierenarts. Ze waren nog niet binnen of ze wilden zo snel mogelijk weer terug. Gelukkig waren er nog 3 zenuwpeesjes in de wachtruimte, zodat die 2 van ons niet zo opvielen. En wat je dan weer allemaal hoort en ziet.... Afijn, na ruim 3 kwartier gewacht te hebben, mochten we dan eindelijk naar binnen. De uitgang wisten ze ook nog goed te herinneren, maar eerst moesten ze nog aan een grondige inspectie onderworpen worden. Dinky liet behoorlijk veel haar tanden zien en was duidelijk niet gediend van zo'n ijzeren staaf in haar oren. Bij de prik was ze stil maar toen kwam die akelige neusspray (tegen kennelhoest) nog. Snoopy liet het maar over zich komen en keek zo ontzettend zielig met laaghangende oren. Maar goed, het moet nu eenmaal.

Na nog een paar chique/sportieve schoenen voor Stanny te hebben gekocht waar hij zonder problemen heel Barcelona mee moet door kunnen lopen, mochten wij dus naar de tandarts. Daar ook weer een half uur gewacht en was ik als eerste aan de beurt. Ik had braaf gepoetst, niet teveel gesnoept en flink met tandenstokers aan de gang geweest, dus ik verwachtte een goed rapport. Niet dus. De tandarts mompelde één of andere code tegen de assistente dus ik wist genoeg. Ik kom daar al jaren en die code is niet omdat je er zo goed uitziet. Of je tanden in dit geval dus. Getsie, een gaatje. Er moesten ook nog foto's gemaakt worden en daarop was nog een gaatje te zien. Ja hallo zeg, ist niet genoeg? Daarbij was mijn tandvlees ontstoken en was er nog plenty tandsteen te verwijderen. Die stokjes hadden duidelijk niet geholpen. Zucht, het was weer zo gezellig dat ik binnenkort terug mag komen. O, wat heb ik daar toch een hekel aan!!

7 opmerkingen:

  1. Namens Dinky en Snoopy:
    We hebben medelijden met je vrouwtje!!
    Maar wat heb je liever? Jij zult het komend weekend waarschijnlijk op een terras ergens in Barcelona lekker zitten genieten van je cocktail maar wij krijgen hem toegediend in onze nek MET EEN NAALD. Jouw haar valt niet uit van de zenuwen, maar het haar van ons blijft grotendeels wel achter in de wachtkamer van de dierenarts en kunnen met ons uitgedunde jas weer lekker in het frisse schuurtje gaan slapen. Tevens kregen wij van die fijne neusspray toegediend terwijl we geen snuivers zijn of enige last van verkoudheid hebben. Jullie mochten met ons mee naar de dierenarts maar als jullie voor een jaarlijkse beurt naar de tandarts gaan mogen wij lekker zitten wachten in de auto. Mogen wij soms niet zien hoe jij zit te bibberen in de wachtkamer van jouw tandarts? Maar we voelen de bui al hangen. Wij mogen zeker weer gaan logeren en worden daar op het adres pas toegelaten na een snuiffestijn? Bedankt en nu gaan we slapen in ons prinsessenbed zoals jij dat noemt. Maar toevallig weten we van Melissa dat het rose moet zijn geverfd om het een prinsessenbed te kunnen noemen.
    Oh ja... Baasje had geen gaatjes he!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, leuke reactie. Minder leuk voor Ilona. Misschien had je 's ochtends een voorgevoel. Wel jammer dat je je best hebt gedaan en dan zoiets te horen krijgt. Toevallig zijn wij afgelopen vr naar de tandarts geweest. Het ging gelukkig heel anders aan toe. De meisjes vonden het leuk bij de tandarts en er hoefden bijna niets te gebeuren aan ons gebit. Sterkte bij de tandarts!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verder mag ik ook niet klagen hoor. Ik heb de laatste jaren ook geen gaatjes gehad. Dit is voor het eerst weer sinds jaren. Wel altijd veel tandsteen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is dit jaar voor mij 20 jaar geleden dat ik voor het laatst een gaatje had. Daarbij wordt het elke keer minder dat ze aan tandsteen moeten weghalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vandaag ben ik met Anne-Fleur naar de tandarts geweest. Vorige week was ze op het KDV gevallen en was ze recht op haar voortanden geland. De tanden zitten los en kunnen wellicht gaan ontsteken of dood gaan zodat ze eruit moeten worden gehaald. Verder bestaat de mogelijkheid dat ze de nieuwe tanden beschadigd heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och, wat zonde zeg. Jeetje, dat je zo ongelukkig kan vallen. Altijd zonde als er iets aan je tanden is. Hopelijk komt het helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We moeten positief blijven over Anne-fleur haar gebit.
    Het ak ook dat het weer wat aan groeit ze is nog klein,
    Over 6 weken weten we meer.
    Maar het blijft zonde van haar.

    BeantwoordenVerwijderen