donderdag 25 januari 2007

Fietsen

Vandaag zijn we naar het UZ in Gent geweest ivm met mijn knie.
Hoe we daar zijn gekomen is al een heel verhaal op zich, omdat we onderweg wel even om een dakpan zouden rijden bij een handelaar die in gebruikte dakpannen handelt.
Tevergeefs echter. Duizenden pannen lagen daar uitgestald maar niet dat wat we nodig hadden.
Via een toeristische route zijn we iets te laat in het ziekenhuis aangekomen. Op zich geen probleem want in de wachtkamer hebben we een kleine twee en een half uur mogen wachten.
Vandaar wachtkamer!!
Ze waren me niet vergeten ookal dachten we daar al aardig aan.
De laatste kuur van drie maanden mocht niet baten dus dat is tevergeefs geweest. daarmee is wel vast komen te staan dat de knie gewoon versleten is en in aanmerking zou komen voor een totale renovatie ervan. Ware het niet dat ik daarvoor nog veel te jong ben. Dat hoor ik graag natuurlijk. Om de pijn weg te nemen was het mogelijk om er drie injectie's in te geven met tussenpozen van twee weken. De volgende optie was om aktief bezig te blijven met fietsen en er ook bij te gaan zwemmen.
Goed, ik heb geen hekel aan fietsen en dus zal ik me er aan moeten houden om ook nog wat te gaan zwemmen.
De fietsbeweging blijkt nu eenmaal goed te zijn voor een knie die versleten is omdat hij dan gesmeerd wordt tijdens deze beweging. Is er geen smering gaan de botten over elkaar schuren dat weer tot pijn kan leiden.
De andere optie's houden we dan achter de hand voor het moment het niet anders meer kan.

Blijkbaar is er teveel van de knie verlangd tijdens het buffelen in de jongere jaren en daarna. Van rust mag echter geen sprake zijn, dus lekker bezig blijven en luisteren naar het lichaam.
Het is natuurlijk niet terug te draaien, maar ik was toch gerustgesteld dat ik nog vele jaren op mijn fiets mag blijven genieten. Ook Ilona staat erachter en gaat lekker mee gaan zwemmen.

3 opmerkingen:

  1. Ik zwem elke week zo'n 2 ~ 2,5 uur met Melissa. Je merkt het wel hoor, alhoewel we voor het grootste gedeelte spelen ben je toch continue bezig. Daarbij is zwemmen zo goed voor je omdat je jezelf niet kan overbelasten en je bijna alle spieren gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is behoorlijk lang! Of is dat in een paar keer per week.
    Ik weet dat het een uitstekende training is en vooral de armen en schouders krijgen daarmee de volle aandacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is in 1 keer, Melissa gaat dus 2x in de week zwemmen, op zaterdag- en zondagochtend. Bij ons in het zwembad kan je zelfs aquaspinnig.

    BeantwoordenVerwijderen