zaterdag 20 januari 2007

Stormschade

Tjonge jonge wat een storm raast er toch steeds over ons land. Er bleek zelfs sprake te zijn van orkaankracht. Nou ook bij ons is er aardig wat schade. Vooral de eucalyptusbomen moesten het ontgelden. Ze hebben dan ook lange dunne stammen. De eucalyptusboom naast ons huis beukte tegen de gevel en dak zodat diverse dak- en nokpannen naar beneden kwamen zwieren. Dwars door de dakgoot. Alle bamboe staat scheef evenals een sequoia jammergenoeg. Er liggen diverse eucalyptusbomen om en de andere eucalyptusbomen staan scheef. Sommige stonden al vast maar de banden en touwen zijn gewoon doormidden geknapt. Bananenbomen krom maar verder staan de meeste bomen en struiken nog wel overeind, zij het wel met de voetjes wat omhoog. Ook van de carport is het dak verwijderd. Zonde zonde zonde en net nu we het niet kunnen gebruiken!

Gelukkig geen schade aan de kas, stel je voor. Overal lagen afgebroken takken, het was werkelijk om te huilen. En de wind gaat nog steeds niet liggen maar is wel al aan het minderen gelukkig. Volgende week vorst, krijgt alles weer een knauw want sommige bloemen bloeiden al, zoals de camellia (normaal pas in maart).

6 opmerkingen:

  1. Tja wat geeft zo 'n tuin veel zorg he.
    Mischien als alles weer rustig is dat het nog mee valt.
    Er moest in gesnoeid worden zei je ...nou de natuur lost het zelf wel op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had afgelopen donderdag een workshop tot 4 uur. Daarna meteen naar huis toe, een paar kilometer verder zat ik al vast in Amstelveen want er was een boom om gewaaid. Omgekeerd en via een andere weg gereden. De A9 zat helemaal vast, dan maar via Oudekerk a/d Amstel. Het is gek, je denkt altijd dat je de enige bent die op dat idee komt maar dat blijkt zelden zo te zijn. Aangezien de A2 afgesloten was dacht ik dat het mischien wel slim zou zijn om via Nes a/d Amstel te rijden. Een uur later was ik in Uithoorn, dit is normaal zo'n 10/15 minuten van Amstelveen. Weer een uur later was ik nog steeds in Uithoorn want alles zat daar ook vast. Na Uithoorn ging het wel. Ik wist ongeveer hoe ik moest rijden maar toch niet helemaal. Door een afslag te missen naar Weesp kwam ik terrecht in Driemond, vlakbij Amsterdam-Zuidoost. Omdat er een hele dikke file naar en op de A9 stond maar verder gereden naar Diemen, daarna niet de A1 op, ondanks dat het verkeer daar al wat reed. Langs de Maxis en bij Muiden op de A1 gegaan. Om goed 7 uur, 3 uur nadat ik vertrokken was kwam ik thuis. Wat een tocht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar ik dan gelijk aan moest denken .....er zal toch niet te veel gevloekt zijn ....een mens moet al blij zijn dat je nog thuis kan komen 7 mensen dood door de storm verschrikkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb alles ondergevloekt. Ik zorg altijd dat ik mooi op tijd ben en als het dan zo dom tegenzit kan ik daar helemaal niet tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nico, ik denk niet dat dat vloeken zo goed is voor jou en de mede weggebruikers. Zou het niet beter zijn als je dan de auto even aan de kant zet en gaat mediteren? Het is ook heel slecht voor je hart hoor. Je moet niet boos worden, positief denken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat geloof ik niet, ik gooi het er meteen uit ipv op te slaan tot het er ooit zo uit moet komen dat ik mezelf niet meer onder controle heb.

    BeantwoordenVerwijderen