woensdag 8 november 2006

"Ode" aan mijn ex


Tjonge jonge wat denk je het weer goed voor elkaar te hebben! Je hebt 1 zoon, van 18 jaar en weet al jaren dat je alimentatie moet betalen. Er is 6 jaar geleden geregeld dat je alleen voor hem zou betalen en dat is o.a. berekend op jouw riante salaris. Nu doe je al die jaren alle mogelijke moeite daar vanonder uit te komen. Nu jouw zoon 18 is geworden moet hij het zelf regelen met jou. Normaal gesproken loopt die procedure gewoon door en betaal je aan hem.

Maar nee, je betaalt gewoon helemaal niets meer. Dwarsliggen, alles uit de kast proberen te halen om niet meer te hoeven betalen of in ieder geval toch een stuk minder. Ik zal alle pogingen die je hebt ondernomen hier niet noemen, maar jouw laatste eis (je eist altijd alles!) is dat de stiefvader van jouw zoon gaat betalen aan alimentatie.

Je hebt 1 zoon, een behoorlijk riant salaris, prachtig huis, auto, motor, camper en een schat van een tweede vrouw (neem ik toch aan, of verveel je je bij haar omdat je zoveel fratsen uithaalt?) die ondertussen toch ook wel al haar AOW krijgt en dan nog hou je niet op. Dat je daarmee je zoon steeds treft, deert jou niet of denk je nou echt dat je mij daar steeds mee pest? Uiteindelijk wel want ik zie mijn zoon ook lijden. Het is toch niet normaal dat een jongen van 18 jaar steeds naar de advocaat moet en de deurwaarder moet inschakelen om zijn geld te krijgen.

Ook zijn studiegeld heb je lekker voor jezelf gehouden. Althans, de helft dan want om alles te krijgen is toch niet gelukt. Gelukkig dat ik mijn helft aan mijn zoon kon besteden. Hij woont heel erg naar zijn zin en is leuk ingericht. Dan zou je toch willen dat zijn financiƫn ook goed geregeld zijn he? Je wilt toch niet anders dan dat hij gelukkig is? Of heb je dat liever niet van ons?

Maar goed, na heel erg veel moeite gedaan te hebben is het dan toch gelukt om een maand alimentatie over te maken. Hoera!! De rest betaal je pas als je eis is ingewilligd. En dat is dat je inzage krijgt in zijn studieresultaten en naar de ouderavonden mag en contact hebt met zijn mentor. 6 jaar kan het je niets schelen wat hij doet, maar nu moet je toch iets verzinnen he?

O ja, dan ben je ook nog even mis om te zeggen tegen jouw advocaat dat je mishandeld bent door je zoon. Het was andersom hoor, maar ja, dat zei je van mij ook he? Soms spoor je toch niet helemaal geloof ik.

Gelukkig zien we elkaar toch binnenkort weer op de rechtbank. Ik denk iedere keer dat het de laatste keer is, maar niets is minder waar. Je eist nu toch dat zijn stiefvader gaat betalen voor hem. Die heeft zelf 2 dochters waar hij verantwoordelijk voor is, maar dat interesseert jou niet.

Wat zal de volgende stap nou weer eens zijn? Want alles wat wij doen of niet doen hou je scherp in de gaten. Ik ben benieuwd!!

9 opmerkingen:

  1. Tja wat zullen we er weer eens op zeggen nou.... we kunnen er niks aan veranderen.
    Wat je wel kan doen .....dit artikel uit printen en opsturen naar HEM ...dan heeft hij eens iets om mee te nemen naar de rechtbank.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet maar denken: "Wie goed doet, die goed ontmoet".
    En: "Wie een kuil graaft" of "het onderste uit de kan wil", die.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ...komt er (te) vaak mee weg?
    ...moet eens een lesje worden geleerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja das wel heel makkelijk gezegd moet eens een lesje worden geleerd, hoe zou je dat willen doen dan ???????????

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog even en we krijgen allemaal een proces aan onze broek want stel dat hij dit leest (en dat zou me niets verbazen, hij volgt alles van ons)dan zou hij zich bedreigd kunnen voelen en aangifte doen bij de politie. Hij schroomt er zelfs niet voor om zijn 13-jarige zoon aan te geven bij de politie. Wees gewaarschuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kan iemand op veel manieren een lesje leren hoor. Ik hoop dat hij deze stukjes leest, weet hij in ieder geval hoe dom wij hem wel niet vinden. Want O...O...O wat is die man dom!!!! Ik geloof niet dat ik iemand ken die dommer is dan hij en ik ken toch een paar mensen die tot de domste horen die je maar tegen kan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik snap niet helemaal wat het plaatje er mee te maken heeft. Wel leuk dat je er een plaatje bij gedaan heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mars.... God van de oorlog! Alleen wat groot uitgevallen, maar ja, het is ook een grote ....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben meer een fan van Aphrodite.

    BeantwoordenVerwijderen